ف گلپایگانی

واکنش بایدن به آزادی زندانیان آمریکایی

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه سیاست‌های دوگانه این کشور در قبال ایران همزمان با استقبال از آزادی زندانیان آمریکایی خواستار تحریم بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر : 9015
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۳۸
واکنش بایدن به آزادی زندانیان آمریکایی

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ضمن تایید آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، از تحریم محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق ایران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز خبر داد.

وی، آزادی پنج زندانی آمریکایی از ایران را یک دستاورد برای دولت این کشور عنوان و از دولت های قطر، عمان، سوئیس و کره جنوبی برای کمک به آزادی زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران تقدیر کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: می خواهم به طور ویژه از «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر و «هیثم بن طارق» سلطان عمان که به انجام این توافق، بعد از ماه ها تلاش سخت دیپلماتیک کمک کردند، تشکر کنم.

بایدن با بیان اینکه «ما آنهایی که به خانه برنگشته اند» را از یاد نبرده ایم، بار دیگر مدعی گم شدن «رابرت لوینسون» در ایران شد و از جمهوری اسلامی خواست در این باره شفاف سازی کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه بدون ارائه مدرک مستند و معتبر ادعا کرد که فعالیت های ایران در منطقه «تحریک آمیز» است و از تمامی کسانی که گذرنامه آمریکایی دارند خواست از سفر به ایران خودداری کنند.

پیشتر، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان»، مدعی شد: در صورت استفاده ایران از دارایی های آزاد شده خود برای اهداف غیربشردوستانه، آمریکا می تواند جلوی انتقال پول ها به دولت ایران را بگیرد.

وی با بیان اینکه «توافق تبادل زندانیان با ایران به معنی تغییر سیاست های واشنگتن در قبال ایران نیست»، از تداوم رویکرد تقابل با جمهوری اسلامی در منطقه و جهان خبر داد.

همچنین، یک مقام ارشد کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، به تارنمای خبری آمریکایی «هیل» گفته بود: صبح دوشنبه، پنج زندانی آمریکایی و دو عضو خانواده آنها از طریق یک هواپیمای قطری عازم دوحه شده اند تا از آنجا به واشنگتن سفر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار