مهدیه بحرالعلوم

ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه

پس از گذشت ۹ سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.
کد خبر : 16534
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا عنایتی، سفیر کشورمان در ریاض در مراسم استقبال از زائران عمره با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفر‌های زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهاد‌های ذیربط این امر میسر شد و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوط تشکر کرد.

آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره گزار ایرانی بامداد امروز، دوشنبه سوم اردیبهشت در پایانه سلام شهر فرودگاهی امام خمینی در تهران با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در کشورمان، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

۱۷۰ نفر  در نخستین گروه عمره گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره  رهسپارمدینه شده اند.

این گروه از زائران کشورمان که از استان‌های کرمانشاه و کردستان بودند به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه اقامت خواهند داشت

حدود ۵ هزار و ۷۲۰ نفر تا ۱۳ اردیبهشت و قبل از مناسک حج تمتع به عنوان سفر عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند و آخرین گروه ۲۳ اردیبهشت به ایران برمی گردند.

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور شامل مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و امام خمینی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار