مهدیه بحرالعلوم

عذرخواهی حجت الاسلام صدیقی از مردم در خطبه‌های نماز جمعه

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران از اینکه با غفلت باعث هجمه و شکستن دل مردم شده است عذرخواهی کرد.
کد خبر : 16175
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
عذرخواهی حجت الاسلام صدیقی از مردم در خطبه‌های نماز جمعه

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: شما خواهران و برادران و امت بپا خواسته و شهید داده و مومن و بابصیرت و نفس ضعیف خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: تقوا نتیجه ایمان و ظرف قبول هدایت است، تقوا هم توشه برای زندگی ابد و هم لباس است، انسان باتقوا هم آبرو دارد و هم تمکن زندگی اخروی نصیبش می‌شود. قبل از آغاز خطبه‌ها یک اعتذار و یک سپاس و یک دعا دارم، از اینکه در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی قتلگاه جوان‌ها و مسلخ آبروها، این طلبه و سرباز ناچیز امام زمان، رهبری و مردم را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدم مردم عزیز ما دلشان شکست و ما باعث شدیم با غفلت و بی توجهی اینهمه به شما هجمه شود عذرخواهی می‌کنم.

حجت الاسلام صدیقی افزود: از خانواده مردم ایران و پدر این خانواده نایب امام زمان مرجع عالیقدر امام خامنه‌ای و از تک تک دانشجویانی که سالیان سال با ما مانوس بودند فرهیختگان، مسئولان فداکار و جهادگر و طلبه پروری که نوازششان هیچ فرق نکرد و مستمعین دو دهه خطبه‌های این ناچیز، خیلی بدهکارتان هستم و عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از شما به خاطر اینکه فضای تند برخاسته از بیرون که همه دشمنان هم صف شدند و هجمه کردند، اینها من را نمی‌زنند شما را می‌زنند، این هجمه عظیم در اراده، بصیرت و وفای شما هیچ اثری نگذاشت، با همه وجودم بدهکارتان هستم و تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: و، اما دعا برای افرادی که از طلبه‌ای که هیچ است و هیچ ادعایی نداشته، جز افتخار نوکری امام امت، به دفاع و حمایت برخواستند و فحش خوردند، خدایا آنهایی که برای ابروی یک طلبه به میدان آمدند و ابرویشان مایه گذاشتند، ابروی دنیا و اخرتشان را محفوظ بدار و این ملت را دشمن شاد نگردان.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: چند جمله‌ای درباره رهآورد ماه مبارک رمضان تقدیم می‌کنم، ماه رمضان ماه محبت است، بهشت هم اگر عاری از محبت باشد بهشت نیست، بهشت به حور و غلمان و اَنهارش نیست، بهشت به آن جاذبه و زیبایی دلهاست، ماه رمضان سفره محبت خدا برای بندگانش است، که دل‌ها با بارش باران رحمت الهی پاک می‌شود، هم گناهان می‌سوزد و هم فاصله بین مولا و عبد برطرف می‌شود و بنده با مناجات و بازکردن سفره دل با سفره‌هایی که خلفای الهی پهن کرده اند همچون دعای ابوحمزه ثمالی که از امام سجاد است و دعای افتتاح که از امام زمان است، کرامت خدا را در وجود خود می‌یابیم، ماه مبارک رمضان، ماه رقت، اشک، انسجام دلها، زدودن کدورت‌ها و مراقبه، سیر و سلوک، ماه صله رحم است، ملکوت رمضان حقیقت بهشت است و کسانی که اهل معنا هستند این را درمی یابند، جدا شدن از ماه رمضان جداشدن از زمان نیست، حقیقتی الهی و جلوه رحمت پروردگار است…

* اراده قوی؛ مهمترین ارمغان ماه مبارک رمضان
وی اضافه کرد: از برکات ماه مبارک رمضان عبارت است از تخلق به اخلاق روحانیان، فرشتگان غذای مادی نمی‌خورند ملائکه غذایشان ذکر خدا و تسبیح است، خسته و آزرده نمی‌شوند و با غذای معنوی یاد خدا، ذکر خدا و تسبیح خدا، همیشه زندگی عرشی دارند، ماه مبارک رمضان که ابتدا با اخلاق ملائکه متخلق می‌شویم، برای دوستی و جذب محبت خدا از ارتزاق با غذای مادی خودداری می‌کنیم و با اراده و عزم پولادین در برابر همه قدرت‌های بیرونی و وسوسه‌های درونی می‌توانیم خود را کنترل کنیم، بازدارندگی روزه باعث تقویت اراده انسان می‌شود که در مقابل دنیای استکبار می‌ایستیم و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا می‌گوییم.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: این اقتدار و قدرت از اراده یک ملت است که در اثر اراده انسانی، قدرت‌های بزرگ هیمنه خود را از دست می‌دهند و فاتح این میدان اراده انسان‌ها در مقابله با نفس است که انسان را پیروز می‌کند، مهمترین نتیجه ماه مبارک رمضان اراده قوی است که باعث می‌شود بعد از رمضان غیبت نمی‌کنیم، دروغ نمی‌گوییم، تسلیم شایعه‌ها نمی‌شویم، در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم، اتحاد و انسجام و مودت را حفظ می‌کنیم، با برادر خود به صورت دشمن برخورد نمی‌کنیم، اخلاق عرشی مایه انسجام دل‌ها و جوشش چشمه محبت‌ها نسبت به یکدیگر برای جامعه‌ای که بر سر سفره صیام مهمان خدا بود نصیبمان می‌شود و دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کند و تفرقه بیاندازد و به گناه وادار کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به برگزاری جشن امام حسنی‌ها، اظهار کرد: اجتماع صدهزار نفری در استادیوم آزادی یک نوآوری بود و به کوری چشم دشمنان، شکوه و جلوه افتخارآمیز زیادی داشت. احسان مومنانه، کمک به آزادی زندانیان و حضور چند میلیونی در لیالی قدر، ابتکار شهردار تهران در گستردن سفره‌های ساده و دور از تشریفات افطاری از اقدامات مهم در ماه رمضان بود. سفره هشت کیلومتری افطاری در مشهد پهن شد و چه صفایی داشت. این اقدامات فرهنگ سازی، نوآوری و زیبایی‌هایی است که شما مردم با این حجم تبلیغات دشمن برای هدف گرفتن ایمان و انسجام، انجام دادید. در این ماه مبارک، تفسیر قرآن و قرائت قرآن در منازل و مساجد برگزار شد.

وی افزود: حضور شکوهمند و عزت ساز حماسی همه مردم مومن روزه دار برای نماز عید فطر از ارمغان‌های دل انگیز خون‌های شهدای ماست خصوصا نماز عید تهران که شما چنین نمازی را در هیچ جا سراغ ندارید که امام جماعت، نایب امان زمان، رهبری مجاهد و انسانی خودساخته آیت الله خامنه‌ای باشد. این نماز خیلی جای شکر دارد.

*رژیم صهیونیستی زوال خود را تجربه می‌کند
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مسأله اول عالم اسلام، غزه است. صبر، ایثار و مجاهدت در مردم غزه در اوج خود است. مردم غزه بیش‌از ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند و بیشتر شهدا کودکان بی دفاع بودند. این کودکان گرفتار گرسنگی، بی دارویی و بیماری هستند. آنها سنگر را ترک نمی‌کنند و حماس با قدرت با این رژیم جعلی مبارزه می‌کند و مقاومت لبنان با برنامه منظم، نقاط حساس آنها را زیر ضربات شدید خود قرار داده است. انصارالله یمن شریان‌های اقتصادی آنها را تحت فشار خود قرار داده و رژیم صهیونیستی زوال خود را تجربه می‌کند و در تله‌ای که خودش ایجاد کرده گرفتار شده است و راه فراری ندارد و به نابودی می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار کرد: با وجود مقاومت، ایثار و قهرمانی جبهه مقاومت، دولت‌ها به وظایف خود نه تنها عمل نمی‌کنند، بلکه آمریکا و اروپا در حالیکه خون کودکان و زنان را می‌ببیند به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند. دولت‌های اسلامی خلاف خواست ملت‌های خود با این رژیم قطع ارتباط نکرده و خیانت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به شعار سال، گفت: رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند. از دولت توقع دارم کمیته‌هایی از اقشار مختلف و صاحب نظران بخش‌های مختلف تشکیل دهد تا آنها نحوه ارتباط ملت و دولت و مشارکت را تعریف کنند و تسهیلات و امکانات در اختیار مردمی که به تولید کمک می‌کنند، قرار دهند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: مردم در مسئله پول ملی نباید گرفتاری داشته باشند. مردم نباید انقدر خون جگر بخورند. باید مشکلات مردم هرچه سریعتر حل شود و بر آلام مردم، مرهم بگذارند.

*حجاب مساله قرآنی، اسلامی و فقهی و از وظایف بانوان متدین است
حجت السلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: حجاب مساله قرآنی، اسلامی و فقهی و از وظایف بانوان متدین است. زنان قرن‌ها پایبند به حجاب بودند و زنان عفیف ما در نظام طاغوتی تسلیم خواست رضاخانی نشدند و حجاب را رعایت کردند.

*بی حجابی قبول فساد و فرهنگ غرب است
وی گفت: الان هم زنان در جبهه اول هستند و دولت و قوه قضائیه و نیرو‌های مردمی، وزارت خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید در برنامه‌ای هماهنگ، مسائل فرهنگی و تربیتی را پیش ببرند. مبارزه با فساد فقط فساد اقتصادی نیست. بی حجابی قبول فساد و فرهنگ غرب است. بعد انقلاب ما چالش حجاب نداشتیم. آحاد مردم حتی آنها که مومن نیستند، قانونمداری کردند. امیدوارم در یک حرکت ملی این مساله حل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار