ف گلپایگانی

یونیسف با انفعال خود در موضوع کودکان غزه به پایان خط رسیده است

نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان گفت: یونیسف و سازمان ملل با انفعال، بی تدبیری ها و عدم اقدام موثر در خصوص حفظ جان کودکان مظلوم غزه، نشان داد که کارکرد این 2 نهاد بین المللی از دست رفتن است.
کد خبر : 11353
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۱۸
یونیسف با انفعال خود در موضوع کودکان غزه به پایان خط رسیده است

عباس جهانگیریان، نویسنده کتاب «جنگ که تمام شد بیدارم کن» به مناسبت روز جهانی کودک بیان کرد: روز جهانی کودک به تعبیری روز توجه به اهداف، مصوبات و مواضع بین المللی یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد محسوب می شود.

وی ادامه داد: این که یونیسف در عرصه ی بین المللی چه فعالیت هایی دارد و برای حفاظت از جان و روان کودکان چه می کند و ضمانت اجرایی مصوباتش چقدر است موضوعی است که باید به طور جداگانه به آن پرداخت.

جهانگیریان تاکید کرد: اما بحث بر سر غیبت دائمی نمایندگان دوره ای یونیسف در بحران های اجتماعی و طبیعی و رویدادهای مرتبط با کودکان ایران و بسیاری از نقاط مهم و حساس جهان مانند فلسطین و غزه است.

وی با اشاره به اینکه آن ها دست کم می توانستند با نهادهای مدنی و اجتماعی در تعامل باشند، اضافه کرد: این سوال مهمی است که یونیسف برای حفاظت جان کودکان معصوم غزه چه کرده است .

 

 

مصوبات یونیسف و سازمان ملل ضمانت اجرا ندارد

این نویسنده آثار متعدد کودک و نوجوان بیان کرد: یونیسف و سازمان ملل به هیچ عنوان کار قابل توجهی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی نکردند.

وی گفت: چراکه این سازمان توان تاثیرگذاریشان را از دست داده اند و از آن مهمتر با وجود داشتن حق وتوی پنج قدرت بزرگ، مصوباتشان ضمانت اجرایی ندارد.

مدرس و پژوهشگر دانشگاه تاکید کرد: از این روی ملت ها فقط باید بر خود تکیه کنند و به هیچ نهادی بیرون از جغرافیای عاطفی و ظرفیت های ملی خود دل نبندند.

جهانگیریان با اشاره به اینکه بیش از چهار دهه در تمامی نهادهای مرتبط با حوزه های فعالیت کودکان و نوجوانان ایران حضور داشته ام، گفت: در این چهار دهه هنوز نمایندگان یونیسف را ندیده ام و ردپایی هم از آنان دست کم در حوزه هایی که به آنان مربوط می شود و حضورشان می تواند موثر باشد نیز به دست نیاورده ام.

وی در ادامه به ۲ مسئله و سوال مهم اشاره و بیان کرد: سفیران یونیسف در ایران چند بار به استان های مختلف کشور سفر کرده و از نزدیک وضعیت کودکان را با چشم های خود دیده اند؟!

وی ادامه داد: آن ها در کدام جشن، عزا و آیین مرتبط با کودکان و نوجوانان دیده شده اند و در آیین های مربوط به حوزه ی کودک و نوجوان شرکت کرده اند؟

جهانگیریان گفت: پاسخ های منفی این سوالات نشانی دیگر از عدم کارکرد نهادهای مذکور استکه جای تامل دارد.

 

عباس جهانگیریان، نویسنده قمی را بهتر بشناسیم

عباس جهانگیریان، زاده شده در چهارم آبان سال ۱۳۳۳ در قم، در همین شهر و اراک دوره دبستان و دبیرستان را به پایان برد.

سال ۱۳۵۸ در رشته ادبیات نمایشی دانشکده هنرهای دراماتیک پذیرفته شد و کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفت.

او در حوزه نمایش‌نامه نویسی، فیلم نامه نویسی، پژوهشگری سینما، ادبیات و امور اجتماعی و داستان‌نویسی کودک و نوجوان فعالیت کرده‌است.

هم چنین در همین رشته در برخی از دانشگاه‌های تهران و اصفهان تدریس کرده‌است.

عباس جهانگیریان اکنون ساکن تهران است و در همین زمینه به تولید آثار پژوهشی و ادبی اشتغال دارد.

وی دارای تالیفات کتاب و مقاله های بسیاری است و آثار وی را در این غالب ها می توان دسته بندی کرد:

کتاب‌شناسی آثار ادبیات داستانی کودک و نوجوان، کارنامه ادبیات نمایشی و تئاتر، کتاب‌شناسی پژوهشی تئاتر، کارنامه سینما و تلویزیون و کتاب‌شناسی آثار پژوهشی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار