تقویت مراکز بیمارستانی شهرستان‌های تهران در اولویت قرار گرفته است

علیرضا بحرالعلوم

تقویت مراکز بیمارستانی شهرستان‌های تهران در اولویت قرار گرفته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به نگاه استاندار تهران در بحث محرومیت‌زدایی از بهداشت و درمان، تقویت مراکز بیمارستانی در شهرستان‌های در اولویت مهم استانی قرار گرفته است تا بار ارجاعی به شهر تهران کاهش یابند.
کد خبر : 9861
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تقویت مراکز بیمارستانی شهرستان‌های تهران در اولویت قرار گرفته است

به گزارش کاتنا از دماوند، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت فاطمه (س) به همراه استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خیرین طی چند سال اخیر تلاش فراوانی جهت تجهیز، راه‌اندازی و افزایش سطح استانداردهای بیمارستان حضرت فاطمه (س) انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بازدید امروز حاکی از آمادگی کامل بیمارستان حضرت فاطمه (س) برای ارائه خدمات لازم است، افزود: بخش بستری این بیمارستان به صورت کامل شکل گرفته و تجهیزات مورد نیاز نصب شده و اتاق‌های عمل نیز آماده قرار گرفتن در مدار خدمات‌رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن قدردانی از تلاش‌های ریاست و کادر بیمارستان حضرت فاطمه (س) و حمایت مسئولان شهری از قبیل فرماندار و امام جمعه دماوند، نماینده مردم در مجلس، خیرین گرانقدر و مسئولان شبکه بهداشت و درمان گفت: با توجه به نگاه استاندار تهران در بحث محرومیت‌زدایی از بهداشت و درمان، تقویت مراکز بیمارستانی در شهرستان‌های در اولویت مهم استانی قرار گرفته است تا بار ارجاعی به شهر تهران کاهش یابند و بیماران نیز بتوانند در بهترین شرایط خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

زالی تصریح کرد: با همین نگاه استاندار تهران، امروز بازدید از بیمارستان حضرت فاطمه (س) انجام شد و قول مساعدی دریافت کردیم تا حمایت‌های لازم مادی و معنوی از این بیمارستان اعمال شود؛ دانشگاه نیز در کنار برنامه‌هایی که وزارت بهداشت و درمان برای تکمیل و توسعه بیمارستان حضرت فاطمه (س) در نظر گرفته، آمادگی اعمال حمایت‌های ضروری را دارد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین چالشی که امروز ریاست بیمارستان حضرت فاطمه (س) با آن مواجه است، بحث تأمین نیروی انسانی بوده که خوشبختانه با قول مساعد وزیر و معاون وزیر بهداشت، 126 ردیف تشکیلاتی در شرف تحقق است تا بتوانیم با جذب نیروی انسانی مورد نیاز مشکل پرسنلی این بیمارستان را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که اگر مسأله غیرمترقبه پیش نیاید، با جذب اعتبار و نیروی مورد نیاز، امکان ارائه خدمات بیمارستان به صورت بخش‌های بستری و اتاق‌های عمل تا اوایل دی‌ماه امسال فراهم خواهد شد.

زالی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که نیازهای درمانی بیمارستان حضرت فاطمه (س) در آینده با تنوع بیشتری همراه خواهد بود، افزود: بر اساس برنامه راهبردی که برای بیمارستان حضرت فاطمه (س) تدوین شده، امکانات مکفی از قبیل روش‌های تصویربرداری نوین و بخش‌های مختلف جراحی پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به کالبد و سازه‌های مناسبی که با کمک خیرین برای بیمارستان حضرت فاطمه (س) فراهم شده، دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد تا طرح‌های آزمایشی و پایلوت نوآورانه کشوری همچون هوش مصنوعی، بیمارستان هوشمند، سازگاری با محیط زیست و بیمارستان سبز را با ظرفیت‌های مختلف علمی در این بیمارستان اجرا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: بیمارستان حضرت فاطمه (س) در اوج محبت خیرین بنا شده و همه تلاش کردند تا حداکثر استانداردها در این بیمارستان لحاظ شود و امیدواریم با انجام اقدامات لازم، بستر مناسبی جهت ارائه خدمات شایسته به مردم شهرستان دماوند فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار