ضرورت حمایت نهادهای علمی کشور از همایش‌های آموزنده و دانش‌پژوهی

علیرضا بحرالعلوم

ضرورت حمایت نهادهای علمی کشور از همایش‌های آموزنده و دانش‌پژوهی

رئیس انجمن میکروب شناسی ایران گفت: نهادهای علمی کشور باید از همایش‌های کاملاً علمی و آموزنده که با حضور دانشمندان و دانشجویان ایرانی برگزار می‌شود حمایت کنند.
کد خبر : 9002
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
ضرورت حمایت نهادهای علمی کشور از همایش‌های آموزنده و دانش‌پژوهی

محمد مهدی فیض آبادی در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی که با حضور دانشمندان و اساتید و دانشجویان ملی و از کشورهای مختلف جهان برگزار شد، در گفت‌وگو با کاتنا اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش تبادل اطلاعات و دانش بین دانشمندان کشور است و کنگره‌ها بهترین محل اطلاع از پیشرفت‌هایی است که در آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی کشور انجام می‌شود و مشورت و رایزنی برای بهبود کارها و فعالیت‌های علمی است.
وی افزود: با برپایی این همایش‌ها علاوه بر تبادل نظر با یکدیگر، زمینه تشویق جوانان برای آشنایی با اساتید و دانشمندان میهن عزیزمان فراهم می‌شود.
فیض آبادی با اشاره به اینکه اغلب میکروب‌ها موجوداتی مفید در خدمت انسان‌ها و مابقی موجودات هستند، تأکید کرد: بسیاری از میکروب‌ها از طریق تولید فرآورده‌های با ارزش مثل ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و بقیه مواد کمیاب به لحاظ تغذیه‌ای و اصلاح غذا به سلامت انسان کمک می‌کنند، آنها با تولید آنتی بادی‌ها و جلوگیری از رشد میکروب‌های بیماری‌زا نقش سلامت سازی را برعهده دارند.
رئیس انجمن میکروب شناسی ایران با تأکید بر اینکه برخی‌ها به صورت هارمونیک و هماهنگ از بسیاری سندروم‌های پیچیده مثل سرطان‌ها در بدن انسان جلوگیری می‌کنند و خاصیت ضد سرطانی دارند گفت: از سوی دیگر برخی میکروب‌ها برای بدن انسان، گیاهان و دیگر موجودات آسیب‌زا هستند که مستلزم مطالعه است و میکروب شناسان به مطالعه این جنبه زندگی میکروب‌ها می‌پردازند تا با استفاده از خواصشان در مواقع لزوم با آنها مبارزه کنند.
وی تصریح کرد: سلامت آب، غذا و بهداشت محیط بخش مهمی که به میکروب‌ها برمی‌گردد در حیطه فعالیت میکروب شناسان است و در مقالات بسیاری در این زمینه به کنگره ارسال شده که در زمینه‌های میکروب شناسی پزشکی، کاربردی و صنعتی، محیط زیست، دامپزشکی، مواد غذایی و تجزیه مواد شیمیایی معادن تقسیم بندی و در این سه روز مورد بحث و تبادل اطلاعات قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار