تکلیف اصلی جهاد تبیین بر عهده معلمان است

علیرضا بحرالعلوم

تکلیف اصلی جهاد تبیین بر عهده معلمان است

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمین و مربیان پرورشی علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده، نقش و تکلیف اصلی را در جهاد تبیین بر عهده دارند.
کد خبر : 12511
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
تکلیف اصلی جهاد تبیین بر عهده معلمان است

به گزارش کاتنا از تهران، حامد صبوری مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در همایش جهاد تبیین ویژه معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس که به مناسبت هفته بصیرت و مقاومت در کانون فرهنگی تربیتی ملائک شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم الله بزرگ 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: در آستانه سالگرد شهادت عزیز دل مردم ایران سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و در ایام شهادت سردار سید رضی موسوی قرار داریم که یاد و نام این شهدا عزیز و همه شهیدان و امام شهدا را گرامی می‌داریم.
وی گفت: بازخوانی آنچه که در سال 88 بر این کشور تحمیل شد و بساط یک فتنه بزرگ را رقم زد، علاوه بر اینکه موجب آگاهی، بصیرت افزایی و شناخت مسیر حق و باطل می‌شود، زمینه شناخت فتنه‌های دیگر را برای ما تسهیل می‌کند.
مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه عنکبوت گفت: در قرآن از فتنه به عنوان نوعی آزمایش و امتحان نامبرده شده است؛ امتحان ملازم با وجود انسان است و هیچ انسانی بدون امتحان در این عالم زندگی نکرده است.
صبوری گفت: گاهی امتحان به خوف، گاهی به نقص در اموال و انفس، گاهی به زیادی ثمرات و نعمات، گاهی به وجود و عدم وجود امنیت و آسایش، گاهی هم به شناخت مسیر حق و باطل و گاهی هم به یاری دین و ولی خدا، انسان آزمایش می‌شود.
وی لزوم سربلند شدن در فتنه‌ها و آزمون‌های دنیوی را ایمان راسخ و قلبی، اخلاص واقعی، گوش به فرمان ولی بودن و عمل به موقع و به هنگام برشمرد و افزود: در هنگام فتنه صرف ادعا داشتن و شعار بی‌عمل دادن ملاک نیست، بلکه در فتنه مرد میدان و بصیر لازم است؛ در فتنه ۸۸ خیلی‌ها لغزیدند، خیلی‌ها همراه سران فتنه شدند، خیلی‌ها ترسیدن حرف بزنند و از حق دفاع کنند، تعدادی نیز آتش بیار فتنه شدند و به تحریک میدان دارها پرداختند، برخی هم گوشه‌ای نشستند به تماشا، دسته بی‌تفاوت‌ها، امان از بی‌تفاوت‌ها و ساکتین فتنه که این دسته اگر خطر و گناه‌شان بیشتر از فتنه‌گران نباشد، کمتر نیست.
مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: در مواجهه با فتنه نباید سکوت کرد، یا انسان در جبهه حق است و از حق دفاع می‌کند و سینه سپر می‌کند و در این مسیر تلاش می‌کند، و یا در جبهه باطل و لشکر نفاق است؛ در فتنه و مبارزه با باطل تماشاچی و بی‌تفاوت و بی‌نظر نداریم.
صبوری با طرح این سوال که عاملین اصلی شهادت امام حسین(ع) چه کسانی بودند؟ گفت: اگر چه به حسب ظاهر یزید و عمر سعد و شمر امام مظلوم ما را شهید کردند ولی در واقع آن‌هایی که به امام حسین علیه‌السلام نامه نوشتند و از او دعوت کردند ولی پیمان شکستند و او را تنها گذاشتند و در خانه‌های خود بی تفاوت، سکنی گزیدند، باعث شدند حسین بن علی(ع) و فرزندان و یارانش در کربلا به شهادت برسند و خانواده اهل بیت(ع) به اسارت گرفته شود.
وی بیان کرد: همانگونه که رهبری عزیزمان فرمودند ما به قله نزدیک شده‌ایم، لذا باید دقت کنیم حالا که اوج گرفته‌ایم معلوم است که دشمن ناراحت و خشمگین می‌شود و می‌خواهد نگذارد این تفکر و ایدئولوژی که بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) است جهانی شود، معلوم است که دشمن می‌خواهد مردم و جوانان ما را از نظام و آرمان‌های انقلاب دور کند، لذا وظیفه ما باید روشنگری در این حوزه و آگاه‌سازی جامعه و بیان دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.
مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه مراسم با معرفی “کتاب صعود چهل ساله” به بیان بخشی از دستاوردها و اقدامات انقلاب اسلامی به اذعان کشورها، دولت‌ها و پژوهشگاه های مطالعاتی خارجی پرداخت.
صبوری تاکید کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که نه توان مبارزه نظامی و نه توان مبارزه اقتصادی با ما را دارد، لذا استراتژی باطل خود را تغییر داده و به جنگ شناختی که بخشی از جنگ ترکیبی است روی آورده است تا سرمایه اجتماعی نظام که مردم و اعتماد آحاد جامعه است را مخدوش کند.
وی در ادامه اظهار داشت: دشمن می‌خواهد با اعتمادزدایی، ناامیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، از بین بردن مشروعیت جامعه، زیر سوال بردن آرمان‌ها و هنجارها، مردم و بویژه نوجوانان و جوانان را از انقلاب اسلامی دلسرد کند‌؛ لذا ابزار مقابله با این جریان آگاه‌سازی جامعه و ارتقا دانش و بصیرت جامعه و به فرموده رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی “جهاد تبیین” است.
مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: مخاطب جهاد تبیین تک تک من و شما هستیم ، معلمین و مربیان پرورشی علاوه بر وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده، نقش و تکلیف اصلی را در جهاد تبیین بر عهده دارند، چراکه معلمین جزء گروه‌های مرجع و تاثیرگذار هستند لذا باید خود را به سلاح دانش و بصیرت مجهز کنیم و نسبت به نقشه‌های دشمن آگاهی داشته باشیم و در خنثی‌سازی آن‌ها تلاش و همت کنیم.
صبوری خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش از جمله نهادهای امین و مورد اعتماد خانواده‌هاست، دشمن بر روی مدارس و دانشگاه‌ها تمرکز کرده و برای آن‌ها نقشه و برنامه دارد، دشمن به دنبال ناامیدکردن جوانان و نوجوانان است و هر روز در فضای مجازی و شبکه‌های رسانه ای خود، شبهه افکنی، تحریف حقایق و وارونه سازی واقعیت‌ها را در صدر برنامه‌های خود دنبال می‌کند، پس حالا که نقشه دشمن را میدانیم تکلیف ما مشخص است، باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و اقدام به تبیین مسائل و روشنگری بویژه در مدارس و دانشگاه‌ها و در بین دانش آموزان و دانشجویان کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: یازده اسفند امسال به مثابه 9 دی دیگری است که باید همه ما با حضور حداکثری در انتخابات آن را رقم بزنیم تا دشمن را مایوس و ناامید کنیم، لذا وظیفه امروز ما دعوت مردم به شرکت در انتخابات و افزایش مشارکت است، تا حماسه با شکوه دیگری رقم زده شود.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار