مدیر کل آموزش و پرورش قم:

تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از اهداف مهم آموزش و پرورش استان قم است

مدیر کل آموزش و پرورش قم: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از اهداف مهم آموزش و پرورش استان قم است

کد خبر : 1129
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰:۲۲
تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از اهداف مهم آموزش و پرورش استان قم است

 به گزارش کاتنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، علیرضا رحیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جبران ضعف تحصیلی دانش‌آموزان بعد از ایام کرونایی، اظهار داشت: حدود یک سال پیش همزمان با موج ششم کرونا با شعار «تابستان مدرسه تعطیل نداریم» شروع به‌کار کرده و توانستیم در تابستان 1401 مدارس را فعال نگه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان روند اجرای طرح‌های کمک آموزشی در این راستا تصریح کرد: تعداد 900 نفر از همکاران ما در 300 مدرسه در قالب طرح «خادم یاران رضوی» فعالیت خود را به صورت جهادی آغاز کردند و هر کس با هر توانایی در حوزه‌های تربیتی، دینی، پژوهشی، علمی و هنری وارد عمل شد.

وی اجرای اینگونه طرح های جهادی را در آموزش و پرورش بسیار پرشور اعلام کرد و افزود: با پیشنهاد مسئولین مؤسسه کریمه مریم آل رسول و هم فکری مسئولین حوزه آموزش ابتدایی و کارشناس انجمن اولیا و مربیان ناحیه 2 در مناطق کم برخوردار نیز به صورت جدی تصمیم بر برگزاری کلاس های جبرانی گرفته شد.

رحیمی با بیان اهداف اصلی اجرای این گونه برنامه‌ها گفت: افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان و بهبود وضعیت تحصیلی آنها، تقویت پایه تحصیلی در دروس پایه و اصلی چون ریاضی و فارسی و املا از اهداف مهم این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده و کارگاه‌های مهارت زندگی، فرزندپروری و اختلالات یادگیری را از دیگر اقدامات هم سو با این طرح دانست و افزود: در مرحله اول تعداد 500 دانش آموز پسر و دختر دوره اول ابتدایی از 10 آموزشگاه پسرانه و دخترانه شناسایی و ثبت نام شدند که از هر گروه تعداد 200 نفر در کلاس‌های تقویتی حاضر شده و به صورت متمرکز در دو پایگاه دبستان پسرانه سید احمد فاتحی و دخترانه زهرا مشرف برگزار می شود.

به گفته این مسئول آموزشی بعد از هماهنگی و ارسال بخش نامه و برگزاری جلسات متعدد با مدیران پیرامون اهداف طرح، فراخوان جذب معلمان جهادی نیز اعلام شد که صرفا برای اجرای این طرح 18 نفر از معلمان و 12 نفر از همکاران در قالب کادر اجرایی و مدرس آموزش خانواده با مسئولین طرح به صورت هفتگی و کاملا رایگان در روزهای پنج شنبه همکاری دارند.

وی استقبال از طرح مذکور را بسیار پرشور دانست و گفت: علاوه بر تقویت پایه تحصیلی و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان با همت معلمان و مشاوران و اساتید آموزش خانواده مشکلات معیشتی این دانش‌آموزان نیز با تهیه بسته‌های معیشتی و پک‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف نیازسنجی شده که به امید خدا تا حدی برطرف خواهد شد.

 رحیمی در ادامه یادآور شد: طرح «هر مدرسه یک مبلغ» نیز به دلیل دور شدن دانش‌آموزان از مدرسه و توجیه آنان در برابر تهاجمات فرهنگی طبق یک بررسی پژوهشی که تا پایان دی‌ماه به پایان می رسد و با توجه به نیازسنجی صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان تصمیمات راهبردی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این طرح پنج اولویت ارتقای توانمندی‌های معلمان و حوزه پرورشی، یادگیری دانش‌آموزان و مشارکت‌های مردمی مدنظر قرار گرفته که برنامه‌های این حوزه طبق آن انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در مهرماه امسال از میان سه هزار مبلغ داوطلب 900 مبلغ توانمند انتخاب و به مدارس اعزام شدند که این اتفاق آثار و برکات خوبی در پی داشت و در این زمینه هم ارزیابی عملکردی در مدارس از سه منظر دانش‌آموزان، معلمان و مبلغان انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است، در راستای اجرای این طرح مدارس بسیاری هم به صورت کاملا خودجوش و به صورت جهادی این طرح را در آموزشگاه های خود اجرایی ساخته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار