مهدی آل کثیر

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان؛ فعالیت های اقتصادی با تعاون و مشارکت جمعی از دوام و بقای بیشتری برخوردارند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : فعالیت های اقتصادی با تعاون، همکاری و مشارکت جمعی از دوام و بقای بیشتری برخوردارند و می تواند در ایجاد فرصت های شغلی با پایداری مشاغل اثرگذار باشند.
کد خبر : 15170
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۲۶

به گزارش کاتنا ،  سید فرهاد ناصری نیا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از توان جمعی و تجمع سرمایه های افراد می‌تواند یکی از راهبردهای مهم توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان باشد ، اظهار داشت : کار و تلاش در مجموعه هایی که بصورت گروهی و تعاونی صورت می گیرد موفقیت بیشتری دارند ، بر همین اساس اکثر کشورهای جهان تشکیل شرکتهای تعاونی را به عنوان یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در امر توسعه استفاده می‌کنند که در صورت توسعه تعاونی ها این امر منجر به مشارکت اکثریت مردم در اقتصاد و عدالت اجتماعی در بین جامعه می شود .

وی به فراهم بودن بستر تاسیس تعاونی‎های جدید در حوزه مختلف اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود : هر ساله براساس توانمندی های بومی و محلی تعاونی های جدیدی در استان تشکیل می شود که امسال نیز طبق برنامه‌ریزی های به عمل آمده تاکنون تعداد 133 شرکت تعاونی در حوزه های مختلف اقتصادی با اشتغال بیش از دو هزار نفر در لرستان ایجاد شده ، که نسبت به برنامه پیش بینی شده پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان برتحقق توسعه اقتصادی با مشارکت همه اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و بیان کرد : اهمیت جایگاه زنان در اشتغال و تولید ، ایجاد و تقویت تعاونی‌های بانوان منجر می شود تا زنان در کنار مردان به تولید سرمایه و ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی و سایر فعالیت‌ها بپردازند و در این راستا 613 تعاونی بانوان با 4 هزار و 575 نفر عضو فعالیت می کنند .

ناصری نیا اظهار کرد : عمده فعالیت تعاونی های بانوان در سطح استان  در زمینه های  تامین نیاز تولیدکنندگان،  صنایع دستی ، فرش دستباف ، مشاغل خانگی و .. می باشد .

وی همچنین به توسعه روستاها در سطح استان با توجه به پتانسیل آن روستا اشاره کرد و بیان داشت : در همین راستا 408 روستا تعاون در استان به فعال بوده و به ثبت رسیدند که بیش 3 هزار نفر عضو دارند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد : از مهم‌ترین راهبردهایی که در دستور کار داریم می‌توان به توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به ‌واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در جهت افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها اشاره کرد.

وی افزود : بر همین اساس امسال در مجموع 33 هزار و 231 نفر ساعت دوره‌ آموزشی مهارتی تخصصی، مدیریتی و مجازی برای تعاونگران لرستانی برگزار شده است.

ناصری نیا توجه به صادرات محصولات و تولیدات تعاونی های استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال جاری عنوان کرد و خاطر نشان کرد : امسال میزان صادرات انجام شده توسط شرکت های تعاونی لرستان  بالغ بر 23 هزار دلار بوده که محصولات تعاونی استان به خارج  از کشور صادر شده است کهبیشترین میزان این صادرات محصول زعفران و پس از آن فرش، پوشاک و دام زنده بوده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در پایان به نقش مهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه تعاونی ها و کاهش مشکلات اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات محدود دولتی نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشد بنابراین باید شرایط برای ورود بخش خصوصی فراهم شود که دستگاه‌های اجرایی باید به ‌واسطه آسان‌گیری و تسهیل قوانین، برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه از طریق تشکیل و تقویت شرکتهای تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی حمایت کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار