معاون سازمان جهاد کشاورزی قم:

هفت واحد پرورش بوقلمون در قم موجود است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تعداد هفت واحد صنعتی پرورش بوقلمون گوشتی به ظرفیت ۴۰ هزار و ۲۰۰ قطعه در استان موجود است.

کد خبر : 4160
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۱۳
هفت واحد پرورش بوقلمون در قم موجود است

منصور دیان اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان داشت: در همین رابطه طی سال‌ گذشته تعداد ۶ مورد از واحدهای یاد شده فعال بود و در مجموع ۳۵ هزار و ۷۰۰ قطعه جوجه‌ریزی در آن‌ها انجام شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش دام و طیور استان در پرورش دیگر پرندگان گوشتی نیز، افزود: در زمینه اردک گوشتی نیز یک واحد پرورش اردک گوشتی به ظرفیت ۱۰ هزار قطعه در استان موجود است.

وی ادامه داد: همچنین این استان دارای یک واحد پرورش شتر مرغ توام به ظرفیت ۷۵ قطعه مولد و یک‌هزار قطعه پرواری و یک واحد شتر مرغ مولد به ظرفیت یک‌هزار قطعه و دو واحد شتر مرغ گوشتی به ظرفیت ۲۰۰ قطعه است.

گفتنی است در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ و سایر پرندگان گوشتی در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

قم از جمله استان‌های برتر کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار