ف گلپایگانی

هلاکت ۷۵۰ صهیونیست/ تعطیلی ایستگاه‌های قطار در فلسطین اشغالی/ عضو کنست: اسرائیل در شوک است

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی تاکنون منجر به هلاکت ۷۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر از آنها شده است، این درحالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه امنیتی این رژیم با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرده است.
کد خبر : 9698
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
هلاکت ۷۵۰ صهیونیست/ تعطیلی ایستگاه‌های قطار در فلسطین اشغالی/ عضو کنست: اسرائیل در شوک است
عملیات طوفان الاقصی علاوه بر این که بازنمایی گوشه ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده بطوری که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی تردید شکست سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آنها را نشان می دهد.
عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی انجام شده، تاکنون موجب هلاکت حداقل ۷۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از دو هزار صهیونیست دیگر شده است. اسارت بیش از یکصد نظامی و هلاکت شمار زیادی از نظامیان رده بالا از دیگر دستاوردهای این عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین بشمار می رود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اعلام کردند که کابینه امنیتی این رژیم با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرد.

این تصمیم در نشستی به ریاست نتانیاهو و با حضور «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و تعدادی از وزرا و افسران ارتش در مقر وزارت جنگ اتخاذ شد.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کردند که نتانیاهو این تصمیم را بدون اطلاع کابینه خود اتخاذ کرده و به نوعی وزرا را دور زده است.

در پی تبادل آتش بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب این کشور (یونیفل) در بیانیه‌ای خواستار خویشتنداری طرفین شد.

 

رهبران سیاسی و احزاب پاکستان با ادای احترام به رزمندگان مقاومت فلسطین و تمجید از عملیات کوبنده «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی، تاکید کردند: حمایت بی شرمانه آمریکا و اتحادیه اروپا از اسرائیل اشغالگر پشتیبانی آنان از ظلمِ رژیم ظالم است.

قانونگذاران آمریکایی با اشاره به حمله غافلگیرانه دیروز حماس و شکست اطلاعاتی گسترده اسرائیلی‌ها، به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر از دولت جو بایدن هستند.

گزارش و تحلیل رسانه‌ها نشان می‌دهد که عملیات پیچیده شنبه سیاه برای رژیم صهیونیستی یک شکست اطلاعاتی بزرگ است که تکان دهنده‌تر از حمله غافلگیرانه مصر و سوریه در جریان جنگ ۱۹۷۳ بوده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی ضمن “غافلگیری بزرگ” خواندن حملات حماس به اسرائیل، آن را شکستی بزرگ برای ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ارزیابی و تاریخی توصیف کرد.

رژیم صهیونیستی که روز گذشته از صهیونیست‌های ساکن جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی خواسته بود تا نزدیک پناه‌گاه‌ها بمانند، اکنون از ساکنان مناطق شمالی نیز خواست پناه بگیرند و در مکان های امن مستقر شوند.

دولت‌های آمریکای لاتین از تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی که طبق اعلام دولت کوبا، «پیامد ۷۵ سال نقض دائمی حقوق مسلم مردم فلسطین و سیاست تهاجمی و توسعه‌طلبانه اسرائیل» است، ابراز تاسف کردند و گفت‌وگو میان طرفین را خواستار شدند.

روزنامه آمریکایی نوشت، حملات حماس به تل‌آویو، امید جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را برای مذاکره و ایجاد همسویی بیشتر در منطقه خاورمیانه از طریق عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی بر باد داد.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گفت‌وگو با یک مقاله‌نویس کهنه‌کار روزنامه یدیعوت آحارنوت به بررسی علت نفوذ نیروهای حماس به سرزمین های اشغالی و افتضاح اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: قضاوت اشتباه و مغرورانه تشکیلات اطلاعاتی اسرائیل موجب اجرای تهاجم پخته حماس شد.

روزنامه “یونگه ولت” (کیهان جوان) آلمان امروز (یکشنبه) با بررسی تحولات جدید سرزمین های اشغالی، نوشت: همبستگی جدید فلسطینی پاسخی به سال ها جنایت رزیم اسرائیل علیه بشریت در این سرزمین و در واقع یک چالش بزرگ برای آن رژیم است.

شبکه خبری آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارشی نوشت که عملیات جدید مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی تهدیدی برای سیاست خارجی «جو بایدن» محسوب می‌شود و ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تخصص وی در سیاست خارجی جهان را امن‌تر می‌کند را تضعیف می‌کند.

رژیم صهیونیستی به هلاکت شمار زیادی از نظامیان خود به ویژه فرماندهان ارشد این رژیم در جریان عملیات «طوفان الاقصی» اذعان کرد.

مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا اعتقاد دارد که حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین به اسرائیل یک شکست اطلاعاتی است و این مساله یک اثر موجی پایدار در آینده خواهد داشت.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که گروه‌های شهید «عماد مغنیه» سه پایگاه صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف قرار داده است.

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد یکشنبه تشریح کرد: تعداد اسرای اسرائیلی بسیار فراتر از آن چیزی است که بنیامین نتانیاهو تصور می کند.

براساس گزارش منابع صهیونیستی، شمار زخمی های این رژیم در عملیات طوفان الاقصی مقاومت به بیش از یکهزار و ۵۹۰ تن رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار