ف گلپایگانی

مجارستان: اتحادیه اروپا هنوز عواقب پیوستن اوکراین را بررسی نکرده است

ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی گفت که اتحادیه اروپا هنوز عواقب و هزینه‌های پیوستن اوکراین را بررسی نکرده است.
کد خبر : 9618
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
مجارستان: اتحادیه اروپا هنوز عواقب پیوستن اوکراین را بررسی نکرده است

اوربان در حاشیه نشست غیررسمی اتحادیه اروپا در شهر گرانادای اسپانیا، جایی که مقامات این اتحادیه در حال بحث درباره گسترش بیشتر اتحادیه اروپا هستند، در مورد پیوستن اوکراین به این اتحادیه، افزود: ابتدا ما باید در نظر بگیریم که آیا این موضوع به نفع ما است یا خیر و چه نوع پاسخی برای پیامدهای استراتژیک آن داریم.

وی گفت: این در حالی است که تا به حال هرگز عواقب و هزینه‌های پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار نگرفته و هیچ‌گونه محاسبات استراتژیک و برآورد عمده‌ای از پیامدهای این کار را نمی‌بینیم.

نخست‌وزیر مجارستان در ادامه با اشاره به اینکه آرزوی اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا پرسش‌های زیادی را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: این اتحادیه هرگز کشوری را که در حال جنگ است در صفوف خود نپذیرفته بنابراین درخواست اوکراین برای پیوستن به این اتحادیه مستلزم بررسی دقیق است.

وی افزود: اگر اوکراین در اتحادیه اروپا پذیرفته شود، مسائل جدی نه تنها در زمینه امنیت بلکه به عنوان مثال، در زمینه سیاست همبستگی اعضای این اتحادیه و بحث کشاورزی نیز مطرح خواهد شد چرا که اگر اوکراین به این بلوک بپیوندد، کشاورزی کاملاً جدید در اروپا پدیدار خواهد شد.

نخست وزیر مجارستان پیشتر نیز در مورد احتمال آغاز روند مذاکرات برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا ابراز تردید کرد و گفت: آغاز روند الحاق برای کشوری که در حال جنگ است، غیرواقعی است.

وی در مصاحبه با رادیو دولتی کشورش خاطرنشان کرد که برای پذیرفتن یک کشور جدید در اتحادیه اروپا، به اتفاق آرای میان ۲۷ کشور عضو این اتحادیه نیاز است.

اوربان اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید به پرسش‌های بسیار طولانی و دشواری پاسخ دهد تا جائیکه درباره حتی شروع مذاکرات [برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا] تصمیم گیری کنیم.

از سوی دیگر، اوربان پیشتر از کی‌یف انتقاد کرده بود که تا زمانی که حقوق زبانی اقلیت مجار در غرب اوکراین احیا نشود، مجارستان در هیچ موضوع بین‌المللی از اوکراین حمایت نخواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار