ف گلپایگانی

چرخش سیاسی بایدن بسوی سیاست ترامپ و ساخت دیوار مرزی با مکزیک

دولت جو بایدن اعلام کرد که قصد دارد ساخت دیوار مرزی با مکزیک را در برخی نقاط ایالت تگزاس که در ماههای اخیر شاهد ورود بسیار از مهاجران بوده است، گسترش دهد که چرخشی آشکار به سوی سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نقض شعارهای انتخاباتی سال ۲۰۲۰ بایدن است.
کد خبر : 9587
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
چرخش سیاسی بایدن بسوی سیاست ترامپ و ساخت دیوار مرزی با مکزیک

وزیر امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی برابر با ۵ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۳ مهرماه جاری در بیانیه‌ای گفت: «برای ساخت موانع فیزیکی و جاده‌ها در مجاورت مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود غیرقانونی نیاز فوری وجود دارد».

این اولین باری است که دولت بایدن از اختیاراتش برای ساخت دیوار مرزی استفاده می‌کند که در دوره ترامپ مرسوم بود. در دولت ترامپ  ۵۰ مایل دیوار جدید احداث شد و ارتفاع موانع موجود افزایش داده شده بودند

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا افزود: بخش جدید دیوار در بخش دره ریو گراند در مرز آمریکا و مکزیک ساخته خواهد شد، که در آن موارد بالای ورود غیرقانونی رخ داده و در سال مالی جاری بیش از ۲۴۵ هزار تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک آمریکا صورت گرفته است.

مایورکاس گفت که برای تضمین احداث موانع در مرز و جاده‌های منتهی به مرزهای بین‌المللی در ناحیه استار ایالت تگزاس ابتدا باید از برخی قوانین و مقررات معافیت بگیرد.

احداث دیوار در نزدیکی مرز مکزیک یکی از اصلی‌ترین محورهای سیاست دونالد ترامپ بود که با مخالفت‌های شدید سیاستمداران حزب دموکرات از جمله جو بایدن روبرو شده بود. بایدن سال ۲۰۲۰ وعده داد در صورتی که در انتخابات پیروز شود حتی یک وجب دیگر به دیواری که در دولت ترامپ ساخته شده بود اضافه نخواهد کرد.

یکی از اولین تصمیمات بایدن پس از ورود به کاخ سفید این بود که  پولی از مالیات‌دهندگان آمریکایی برای ساختن دیوارهای مرزی هزینه نخواهد شد و تمامی منابع مالی و نیروی انسانی تخصیص یافته به این طرح، بازبینی شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که دستور ترامپ در مورد صدور  وضعیت اضطراری ملی در مرز جنوبی را نیز لغو کرد ،گفت: ساخت دیواری عظیم که سراسر مرز جنوبی را در بر می‌گیرد، یک راه‌حل سیاسی جدی نیست.

وزیر امنیت ملی آمریکا افزود: بودجه برای “موانع فیزیکی اضافی” از محل بودجه اختصاص  یافته از سوی کنگره برای این منظور در سال ۲۰۱۹ تامین خواهد شد. این بودجه در دولت ترامپ اختصاص یافته بود.

مهاجرت غیرقانونی به یک دردسر سیاسی بزرگ برای دولت بایدن تبدیل شده است و جمهوری خواهان، بایدن را به سیاست های سست مرزی متهم می کنند.

اریک آدامز شهردار نیویورک پیش‌بینی کرده است که هزینه اسکان بیش از ۱۰۰ هزار نفری که از سال گذشته وارد نیویورک شده‌اند به بیش از  ۱۲ میلیارد دلار طی سه سال آینده برسد. او  اعلام کرد: ظرفیت ما تکمیل است.

شهردار نیویورک قرار است در روزهای آینده برای منصرف کردن مهاجران از سفر به آمریکا به مکزیک، کلمبیا و اکوادور سفر کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار