ف گلپایگانی

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از لغو تحریم تسلیحاتی ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران قادر به توسعه موشک‌های خود و انتشار این موشک‌ها در سراسر جهان نیست، نسبت به انقضای تاریخ تحریم تسلیحاتی تهران ابراز نگرانی کرد و از جامعه جهانی خواست تا برای مقابله با برنامه‌های موشکی ایران اقدام کند.
کد خبر : 9359
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۱۰
ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از لغو تحریم تسلیحاتی ایران

«یوآو گالانت» در نشست خبری مشترک با بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که اگر تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران لغو شود، این کشور برای توسعه برنامه موشکی و انتشار موشک‌های بالستیک به دیگر کشورها، آزادی عمل پیدا می‌کند.

وی که این اظهارات را در آستانه انقضای تحریم تسلیحاتی ایران عنوان کرده است، مدعی شد که (با این تحریم‌های اعمال شده) ایران نمی‌تواند موشک‌های خود را توسعه و به کشورهای دیگر انتقال دهد.

گالانت همچنین از جامعه جهانی خواست تا در راستای مقابله با برنامه‌های موشکی ایران تلاش کند.

وی در ادامه ادعا کرد که با لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران، دیگر کشورها برای دستیابی به موشک‌های بالستیک تلاش خواهند کرد و در این زمینه گوی سبقت را از هم خواهند ربود.

طبق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که حدود هشت سال پیش برای تأیید برجام صادر شد محدودیت‌های اعمال‌شده این سازمان در خصوص فعالیت‌های مربوط به موشک‌هالی بالیستیک ایران ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ منقضی خواهند شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز ۲۳ شهریور اعلام کرد نامه‌ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده است آنها قصد ندارد تحریم‌های موشکی علیه ایران را رفع کنند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که هیچ‌یک از موشک‌های این کشور برای داشتن قابلیت حمل کلاهک طراحی نشده و بنابراین فعالیت‌های موشکی این کشور ممنوعیتی از نظر قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار