ف گلپایگانی

تثبیت بازار ارز با اثرات روانی آزادسازی ارزهای بلوکه شده

کارشناس بازار ارز گفت: انتشار اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده اثرات روانی بر بازار می‌گذارد و در کنار عوامل دیگر ثبات بازار را به دنبال دارد.
کد خبر : 8904
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۲۰
تثبیت بازار ارز با اثرات روانی آزادسازی ارزهای بلوکه شده

بیش از ۶ ماه است که آرامش بر بازار ارز حاکم است و معاملات در این بازار با آرامش و بدون هیجان انجام می‌شود. به اذعان صاحبنظران این آرامش به دلیل سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و اخبار سیاسی و اقتصادی است که سیگنال مثبت به آن مخابره می‌کنند.

یکی از سیگنال‌های مثبت بازار آزادسازی ارزهای بلوکه شده کشور است که سید احسان خاندوزی (سخنگوی اقتصادی دولت) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به آن اشاره و اعلام کرد که فرآیند آزادسازی در حال اجرا است و جزئیات بیشتر توسط وزارت خارجه و بانک مرکزی اعلام می‌شود. البته پیش از این نیز محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، از آزادسازی همه منابع ارزی ایران در کره جنوبی خبر داده بود.

«احمد عزیزی» کارشناس بازار ارز در گفت‌وگو با ایرنا در این باره اظهارداشت: مدتی است که بازار ارز ثبات نسبی دارد و عوامل مختلفی در این ثبات نقش داشته است.

وی افزود: یکی از این عوامل تخصیص ارز کشور مبدا به مسافران است که موجب کاهش مصارف دلار می‌شود البته باید توجه داشته باشیم ثبات بازار ارز لزوما از این طرق محقق نمی‌شود.

این کارشناس بازار ارز گفت: از دیگر عوامل موثر بر بازار ارز عرضه ارز حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی از بازار داخل و خارج است به گونه‌ای که ثبات نسبی را در بازار تضمین کرده است.
وی افزود: ارزهای آزادشده اثر روانی بر بازار ارز دارد و با افزایش منابع ارزی کشور هیجانات بازار کنترل می‌شود.

براساس این گزارش بسیاری معتقدند نتیجه ارزهای آزاد شده بر بازار ارز پس از تعطیلات پایانی هفته بروز می‌کند. به گزارش بانک مرکزی سایر منابع ارزی ایران نیز به زودی در دسترس قرار می‌گیرد و اخبار و آثار آن در بازار و مبادلات تجاری مشاهد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار