ف گلپایگانی

دستگیری یک مظنون در ارتباط با آتش‌سوزی در کنسولگری ایران در پاریس

پلیس قضایی پاریس یک مظنون ۶۰ ساله را در ارتباط با آتش‌سوزی در ورودی کنسولگری ایران در پاریس دستگیر کرد.
کد خبر : 8851
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۴
دستگیری یک مظنون در ارتباط با آتش‌سوزی در کنسولگری ایران در پاریس

دفتر دادستانی عمومی پاریس اعلام کرد که پلیس قضایی پایتخت فرانسه روز یکشنبه یک مظنون ۶۰ ساله را در ارتباط با آتش‌سوزی بامداد شنبه در ورودی کنسولگری ایران در پاریس دستگیر کرده است.

به نوشته دِی اف آر، کنسولگری ایران دقیقاً پشت سفارت ایران، در خیابان فرنل ۱۶ در منطقه ۱۶ پاریس واقع شده و بنابراین این مکان بسیار حساس در نظر گرفته می‌شود و تحقیقات مربوطه با توجه به حساسیت موضوع و لزوم آرام‌سازی روابط پاریس و تهران با سرعت خاصی انجام شده است.

دفتر دادستانی عمومی پاریس، انجام تحقیقات در رابطه با این حادثه را به واحد یک پلیس قضایی پاریس واگذار می‌کند.

در تحقیقات انجام شده مشخص می‌شود که این آتش‌سوزی، ناشی از سوزاندن چند لاستیک اتومبیل در مجاورت ورودی کنسولگری ایران بوده است.

پلیس قضایی پاریس با استفاده از تصاویر دوربین‌های نظارتی تصویری، مظنونی را مشاهده می‌کند که مدت کوتاهی پس از حادثه با یک خودرو از محل حادثه متواری شده است و پس از بازرسی فنی پلاک و حرکات خودرو، مردی ۶۰ ساله فرانسوی و ایرانی‌الاصل ساکن اسون به نام نیکلاس ک.م. شناسایی می‌شود.

ماموران پلیس قضایی پاریس روز یکشنبه با مراجعه به محل زندگی نیکلاس ک.م، با مشاهده خودروی مشکوکی که در تصاویر دوربین‌های نظارتی دیده شده بود در پارکینگ خانه وی، این شخص را دستگیر می‌کنند و هم‌اکنون نیکلاس ک.م. در بازداشت پلیس قرار دارد.

رایزن رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که عوامل حمله بزدلانه عناصر ضد انقلاب به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس تحت تعقیب هستند.

براساس این گزارش، بامداد روز شنبه افرادی ناشناس منتسب به گروه‌های معاند و ضد انقلاب در تلاشی مذبوحانه اقدام به آتش کشیدن چند لاستیک در مقابل درب ورودی ساختمان بخش کنسولی این سفارت کرده و به درب ورودی این ساختمان آسیب جزیی وارد کردند.

رایزن رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس افزود: این حریق بعد از دقایقی با حضور پلیس و نیروهای آتش نشانی اطفا شد و پیگیری‌های لازم نزد وزارت امور خارجه فرانسه و مقامات مسئول پلیس برای گشایش تحقیقات قضایی و شناسایی عاملان این عمل جنایتکارانه در دست انجام می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار