ف گلپایگانی

ژنرال صهیونیست: جنگ با حزب‌الله منجر به انحلال ارتش اسرائیل می‌شود

یک ژنرال ذخیره صهیونیستی در اظهاراتی نسبت به هرگونه جنگ در حال حاضر با حزب‌الله لبنان هشدار داد و گفت که جنگ احتمالی منجر به انحلال ارتش صهیونیستی خواهد شد.
کد خبر : 8587
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۲
ژنرال صهیونیست: جنگ با حزب‌الله منجر به انحلال ارتش اسرائیل می‌شود

«اسرائیل زیف» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۷ این رژیم خواستار اجتناب کابینه نتانیاهو از جنگ در سایه تنش‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی با لبنان شد و تاکید کرد که هر جنگ احتمالی و قریب الوقوعی می تواند منجر به منحل شدن ارتش شود.

به گفته این ژنرال صهیونیست، رژیم صهیونیستی در حال حاضر نه تنها باید از جنگ دوری کند بلکه در قبال آنچه آن را به زعم خود “اقدامات تحریک آمیز حزب الله” خواند، خویشتنداری در پیش بگیرد زیرا “ارتش صهیونیستی به دلیل سیاست‌های غیرمسئولانه کابینه نتانیاهو منحل خواهد شد.”

این ژنرال ذخیره گفت که این اقدامات به ادعای وی “تحریک‌آمیز” و تهدیدهای متقابل منجر به شعله‌ور شدن منطقه خواهد شد؛ به‌ویژه اینکه مرزهای لبنان با مرزهای نوار غزه تفاوت دارد و هرگونه اتفاق کوچک می تواند جنگی فراگیر به دنبال داشته باشد.

زیف گفت که ایران و حزب الله از نزدیک اتفاقات سرزمین های اشغالی را دنبال می‌کنند و معتقدند که رژیم صهیونیستی در مرحله ضعف به سر می‌برد و همین امر باعث شده است که به ادعای او “اقدامات تحریک‌آمیز” اتخاذ کنند.

این هشدارهای ژنرال صهیونیست در واکنش به اظهارات “یو آو گالانت” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر احتمال افزایش تنش‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان و تهدید او علیه لبنان مطرح شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بدون توجه به بحران شدید داخلی این رژیم و سرایت آن به نهادهای مختلف بویژه امنیتی، نظامی و اطلاعاتی در پیامی لبنان را تهدید و در پیامی ویدئویی به زبان عبری اعلام کرد: تهدید فزاینده علیه امنیت اسرائیلی ها را نخواهد پذیرفت.

وی افزود: ما به حزب الله (لبنان) اجازه نخواهیم داد به حاکمیت ما (بر سرزمین های اشغالی) لطمه بزند و خوب می دانیم چگونه و چه زمانی از امنیت خود دفاع کنیم.

گالانت پیش از این و در روز دوشنبه، در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و نقش جمهوری اسلامی در حمایت از محور مقاومت ابراز نگرانی کرده بود.

این مقام صهیونیست، قدرت گرفتن حزب الله لبنان را یکی از مصداق های حمایت ایران از محور مقاومت عنوان کرده بود.

این تهدیدها درحالی مطرح شد که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پیش از این تاکید کرد: در صورت حمله به لبنان، این “اسرائیل” است که به عصر حجر بازمی‌گردد.

وی در سخنان به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی ۳۳ روزه حزب الله بر رژیم اسرائیل افزود: ️در صورت آغاز جنگ با محور مقاومت، چیزی به اسم “اسرائیل” باقی نخواهد ماند.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن از مرحله تهاجم گذر کرده و از نقطه‌ای که صاحب ابتکار بود، به مرحله‌ای رسیده که در موقعیت دفاعی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ارتش “اسرائیل” امروزه در بدترین وضعیت خود در مقایسه با گذشته قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار