ف گلپایگانی

ترویج فرهنگ تعاون لازمه رشد اقتصاد مردمی و تعاونی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش دولت را در اقتصاد، تنظیم‌گر و تسهیل‌گر و ترویج فرهنگ تعاون را لازمه رشد اقتصاد مردمی و تعاونی دانست و گفت: اقتصاد مردمی و تعاون، مورد حمایت دولت مردمی سیزدهم است.
کد خبر : 8443
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۱۳
ترویج فرهنگ تعاون لازمه رشد اقتصاد مردمی و تعاونی است

«سیدصولت مرتضوی» در نشست هم‌اندیشی تعاونی‌های پیشران، هدف‌گذاری سهم ۲۵ درصدی برای بخش تعاون را حداقلی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین راهکار خروج کشور از اقتصاد دولتی، ترویج فرهنگ تعاون است.

وی ترویج فرهنگ را لازمه رشد اقتصاد مردمی و تعاونی دانست و افزود: نگاه کشور به خروج از اقتصاد تک‌محصولی است و این مسیر به دست تعاونی ممکن می‌شود.

وزیر کار مبنای اصلی اقدامات دولت مردمی سیزدهم را رونق و ثبات اقتصادی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه دولت، اقتصاد و معیشت مردم است.

مرتضوی اضافه کرد: عضویت ایران در گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای موجب تغییر معادلات سیاسی و اقتصادی دنیا نسبت به ایران شد.

وزیر تعاون با بیان اینکه ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور فعال است و خاطرنشان کرد: در سند توسعه تعاون وظایف ۱۹ دستگاه اجرایی مشخص شده است که اجرای این سند مورد تأکید ریاست محترم جمهور است.

مرتضوی، رویکرد اصلی دولت سیزدهم را اقتصاد درون‌زا عنوان کرد و گفت: افزایش صادرات غیرنفتی و عبور از سیاست نگاه به خارج در دستور کار دولت است.

وی بر توسعه تعاونی‌های بوم‌گردی، گردشگری و معدنی تأکید کرد.

وزیر تعاون در این نشست دستور تشکیل کارگروه ویژه «تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور» با حضور تعاونگران را صادر کرد.

«مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گزارشی از عملکرد بخش تعاون در دولت سیزدهم را ارائه کرد و از تعدادی از مدیران شرکت‌های تعاونی کشور خواست تا پیشنهادات، ظرفیت‌ها، دستاوردها و چالش‌های خود را در این حوزه مطرح کنند.

در ادامه این نشست مدیران تعاونی‌های پیشران کشور به بیان دغدغه‌ها، چالش‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار