ف گلپایگانی

ثبت رکورد انتقال گاز به نیروگاه‌های کشور در دولت مردمی

با گازرسانی به ۱۵ نیروگاه در دو سال فعالیت دولت سیزدهم رکورد انتقال گاز به نیروگاه‌های کشور با دریافت ۳۲۴ میلیون مترمکعب گاز در یک روز به ثبت رسید.
کد خبر : 8332
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۱۴
ثبت رکورد انتقال گاز به نیروگاه‌های کشور در دولت مردمی

شرکت ملی گاز ایران، شرکت‌ها و واحدهای تابع و زیرمجموعه آن در تلاش‌اند گاز طبیعی در همه فصل‌های سال به‌طور مستمر و پایدار در اختیار مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی قرار گیرد و روند توسعه گازرسانی در کشور با شتاب هرچه بیشتر دنبال شود، به‌طوری که اکنون ۹۸.۶ درصد جمعیت شهری و ۸۶.۳ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شبکه گازرسانی کشور قرار دارند که شامل بهره‌مندی ۲۷.۵ میلیون مشترک از گاز است.

گازرسانی به ۴۱ شهر و بیش از ۵ هزار روستا

اکنون ۱۲۵۵ شهر و حدود ۳۹ هزار و ۷۰۰ روستای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که در دو سال فعالیت دولت سیزدهم حدود ۵ هزار و ۲۹۸ روستا با بیش از ۳۰۷ هزار خانوار، همچنین ۴۱ شهر با بیش از ۹۴ هزار خانوار، گازرسانی شده‌ است.

مجموع شبکه گاز شهری و روستایی اجراشده تاکنون نیز ۴۴۳۲۱۴ کیلومتر و مجموع شبکه گاز اجراشده در دو سال فعالیت دولت سیزدهم ۴۳۱۶۷ کیلومتر بوده است.

از سویی تعداد انشعاب‌های گاز شهری و روستایی اجراشده تاکنون ۱۳۱۹۳۸۳۸ و تعداد این انشعاب‌ها در بازه زمانی یادشده، ۷۶۷۲۳۷ بوده است.

شتاب در بهره‌مندی نیروگاهها از گاز

موضوع دیگر اینکه با توجه ویژه به گازرسانی به نیروگاه‌ها با هدف کاهش استفاده از سوخت مایع به‌منظور حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی ارزی برای کشور، گاز طبیعی ‌تاکنون به ۱۰۱ نیروگاه کشور رسیده که از این تعداد، ۱۵ نیروگاه در دو سال فعالیت دولت سیزدهم گازرسانی شده است، به‌طوری که این اقدام‌ها سبب ثبت رکورد تازه انتقال گاز به نیروگاه‌های کشور با دریافت ۳۲۴ میلیون مترمکعب گاز در یک روز شد، همچنین از ۳۲۱۲۰ واحد عمده صنعتی متصل به شبکه گاز کشور، ۲۷۹۷ واحد در این بازه زمانی از گاز بهره‌مند شدند.

با این تفاسیر، طبق اعلام شرکت ملی گاز ایران، در دو سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۱۴ میلیارد لیتر سوخت مایع با توسعه گازرسانی صرفه‌جویی شده است.

هفته دولت امسال نیز ۹ شهر، ۱۲۶۷ روستا، ۱۵۷۹ واحد صنعتی به شبکه گاز کشور متصل و عملیات گازرسانی به ۹ شهر، ۷۱۲ روستا و ۸۴۰ واحد صنعتی آغاز شد.

افزایش ظرفیت فرآورش و انتقال

ظرفیت اسمی فرآورش گاز طبیعی در ۲۰ پالایشگاه‌ و تأسیسات نمزدایی کشور اکنون به روزانه ۱۰۷۳ میلیون مترمکعب رسیده است و ۳۸۸۹۹ کیلومتر خط انتقال گاز کشور که ۱۱۵۲ کیلومتر آن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیدند، ظرفیت انتقال این حجم گاز را به مبادی مصرف و خطوط صادرات گاز دارند.

در پایان باید یادآور شد که از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم، بیش از ۶۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف صنعت گاز (پروژه‌های گازرسانی روستایی و شهری، خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار، پالایشگاه‌ها و امور پژوهشی) انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار