ف گلپایگانی

جذب ۴۴ همت مشارکت مردمی در بخش تعاون/ رشد ۲.۵درصدی تعاونی‌ها در دولت سیزدهم

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام رشد ۲.۵ درصدی توسعه تعاونی‌ها در دولت سیزدهم، گفت: دولت در راستای مردمی سازی اقتصاد گام‌های زیرسازی زیادی برداشته که حاصل آن جذب ۴۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش تعاون در کمتر از ۶ ماه است.
کد خبر : 8082
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
جذب ۴۴ همت مشارکت مردمی در بخش تعاون/ رشد ۲.۵درصدی تعاونی‌ها در دولت سیزدهم

«مهدی مسکنی» امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران، با اشاره به هفته تعاون، اظهار کرد: مردم عزیز در ایران خاطرات خوبی را از تعاونی‌ها در ابتدای انقلاب دارند که هم در نقش تنظیم بازار نجات بخش بود و هم در مدیرت اقتصاد جنگ نقش خوبی داشتند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین در یک دوره هم تعاونی مسکن با فعالیت در حوزه صنعت ساختمان بیش از یک میلیون کلید را تحویل مردم دادند.

وی همچنین به فرمان تاریخی امام خمینی در ۲۶ آذر سال ۶۱ اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های حمل و نقل در آذر ماه آن سال رانندگان را به مناطق جنگی فرستادند و امروز بیش از ۲۳ درصد از حمل و نقل کشور در قالب تعاونی در جریان است.

مسکنی با اعلام اینکه نقش تعاون بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: آیت‌الله شهید بهشتی معمار اصلی تعاون در این زمینه گفته بود که مسئله اول در اقتصاد آزاد، رقابت است و در این میان شیوه تعاونی این افراد را وارد بخش تولید می‌کند و می‌خواهد با تعاون وضعیت تولید را در شکل همکار و نه رقیب هم بهتر کند.

معاون تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آزادکردن مصرف‌کننده از دست دلالان و کاستن از واسطه‌ها و مبارزه با مشاغل کاذب از جمله اثرات نقش آفرینی تعاون در اقتصاد کشور است.

وی گفت: دولت مردمی سیزدهم با شعار مردمی سازی، در رشد تعاونی‌ها نقش جدی را ایفا کرد و حمایت از بخش تعاون منجر به توسعه رشد ۲.۵ درصدی تعاونی‌ها شد که نقش جدی در تنظیم بازار در روزهای پایانی سال خود را نشان دادند.

مسکنی گفت: این حمایت رشد و تقویت بنیه مالی و رشد سرمایه بانک توسعه تعاون بیش از ۱۴۰ درصد را در بر داشت که منجر به ایجاد ۲ هزار و ۸۸ پروژه تعاونی در سراسر کشور شد.

جذب ۴۴ هزار میلیارد مشارکت مردمی در بخش تعاون

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: محصول این حمایت حضور تعاون گران و رشد ۲ برابری صادراتی تعاونی‌ها بود. همچنین رشد ۷ درصدی تعاونی زنان و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را در تعاونی‌های هدف داشتیم.

به گفته وی، دولت سیزدهم در راستای مردمی سازی اقتصاد گام‌های زیرسازی زیادی برداشته است که حاصل آن جذب ۴۴ هزار میلیارد تومان مشارکت مردمی در بخش تعاون در کمتر از ۶ ماه است.

مسکنی با اعلام اینکه اقتصاد تعاونی برگرفته از فرهنگ سرزمینی ما است که باید آن را ارتقا بخشیم، گفت: امیدواریم مدل تعاون و اقتصاد تعاون‌محور را مدنظر قرار دهند تا آنچه معماران انقلاب، مدنظر داشتند، عملیاتی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار