ف گلپایگانی

اخبار ضد و نقیض از جان باختن رئیس گروه واگنر در سقوط هواپیما

منابع خبری گزارش دادند که هواپیمای سبک متعلق به یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر روسیه سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن جان باخته‌اند این در حالی است که هنوز این خبر به طور رسمی تائید نشده است.
کد خبر : 8006
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
اخبار ضد و نقیض از جان باختن رئیس گروه واگنر در سقوط هواپیما

وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد که یک هواپیمای خصوصی هنگام پرواز از مسکو به سن پترزبورگ سقوط کرد؛ هواپیمایی که بنا بر اعلام منابع روس، پریگوژین رئیس گروه واگنر در آن حضور داشت.

بنا براین گزارش، ۱۰ نفر از جمله ۳ خدمه در هواپیما بودند. بر اساس اطلاعات اولیه همه سرنشینان هواپیما کشته شدند.

خبرگزاری ریانووستی می‌گوید جسد هشت نفر در محل سقوط هواپیما پیدا شده است.

خبرگزاری تاس به نقل از روزاویاتسیا اعلام کرد که یوگنی پریگوژین از جمله مسافران این هواپیما بود.

کانال تلگرامی نزدیک به گروه واگنر نیز حضور پریگوژین در این هواپیما را تأیید کرد.

خبرگزاری ریانووستی در حالی از پیدا شدن جسد هشت نفر از سرنشینان این هوایپما می‌دهد که خبری از پیدا شدن جسد پریگوژین منتشر نکرده است.

رسانه روسی ردوکا نیز می‌گوید ممکن است پریگوژین تنها نام خود را در میان مسافران پرواز ثبت کرده باشد و به دلایل امنیتی با هواپیمای دیگری پرواز کرده باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در مطلبی در این باره، نوشت: این دومین بار است که پریگوژین پس از سقوط هواپیما به عنوان قربانی حادثه معرفی می شود. نخستین مورد در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۹ در کنگو بود، این بار در سال ۲۰۲۳ نام او در اسامی مسافران یک جت شخصی به چشم می خورد.

در همین حال، شبکه‌های اجتماعی روسیه نوشتند: دومین هواپیمای شخصی پریگوژین بر فراز مسکو در حرکت است. در این گزارش‌های غیررسمی آمده است:‌ بر اساس گزارش سایت رادار پرواز، هواپیمای دوم پریگوژین بر فراز مسکو زیگزاگی حرکت می‌کند و رفتار بسیار عجیبی دارد، این احساس وجود دارد که خدمه نمی‌دانند به کجا پرواز کنند.

رئیس گروه واگنر اسفندماه سال گذشته فرماندهان ارتش روسیه را به «خیانت» متهم کرد.

پریگوژین رئیس گروه واگنر که پیشتر آشپز شخصی پوتین رئیس جمهور روسیه بود، در تیرماه سال جاری در بیانیه‌ای ارتش روسیه را به حمله علیه مواضع این گروه به جای حمله به مواضع نیروهای اوکراینی متهم کرد. وی همچنین مدعی تصرف پایگاه‌های نظامی شهر روستوف شد و نیروهای خود را به سمت مسکو روانه کرد. وزارت دفاع روسیه و شخص پوتین، پریگوژین را به خیانت متهم کردند.

شورش گروه واگنر بعد از چند روز با وساطت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس پایان یافت و پریگوژین نیز به مینسک منتقل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار