ف گلپایگانی

دفتر نتانیاهو: مخالف هسته‌ای شدن عربستان هستیم

درپی اظهارات وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی مبنی بر احتمال موافقت این رژیم با شرط هسته‌ای عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط، دفتر نخست وزیر رژیم اشغالگر مخالفت خود را با چنین مساله‌ای اعلام کرد.
کد خبر : 7863
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
دفتر نتانیاهو: مخالف هسته‌ای شدن عربستان هستیم

پایگاه اینترنتی صهیونیستی واللا به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «تل آویو» موافقت نخواهد کرد که هیچ یک از «همسایگان» خود برنامه هسته‌ای، حتی صلح آمیز داشته باشند.

دفتر بنیامین نتانیاهو در حالی اظهارات “رون درمر” وزیر امور راهبردی کابینه را تکذیب کرده است که وی صبح امروز گفته بود که رژیم اشغالگر لزوماً با توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی عربستان سعودی در ازای عادی‌سازی روابط با این رژیم به عنوان بخشی از توافق امنیتی نظامی میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا مخالفت نخواهد کرد.

پیش از این نیز به دنبال دیدار “آنتونی بلینکن”، وزیر خارجه آمریکا و “رون درمر”، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، روزنامه عبری “اسرائیل هیوم” به نقل از یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تل آویو و ریاض به توافق عادی‌سازی روابط نزدیک نیستند.

این سخنگو که نامش ذکر نشده، خاطرنشان کرد که هنوز زود است که بگوییم به توافق نزدیک شده‌ایم، زیرا مسائلی وجود دارد که دو طرف باید در مورد آن تصمیم بگیرند.

وی اعتراف کرد که چنین توافقی به‌سود آمریکا است و واشنگتن به‌طور کامل از توافق عربستان با اسراییل حمایت می‌کند و با شرکای منطقه‌ای خود از جمله عربستان درخصوص چگونگی تداوم این روند گفت‌ وگو می‌کند.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سرمی برند، طی چند ماه اخیر تلاش کرده اند تا با خبرسازی مداوم، چنین وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر در گفت‌ وگو با روزنامه سعودی «ایلاف» بار دیگر از روند سازش با عربستان سخن گفته و ابراز عقیده کرده بود: درگیری (بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی) مانع عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان نخواهد بود و کابینه حاکم گام هایی را برای بهبود وضعیت اقتصادی (تشکیلات خودگردان) فلسطین برخواهد داشت.

برخی رسانه های رژیم صهیونیستی نیز همسو با رویکرد مقامات این رژیم و در تلاش برای بازار گرمی روند سازش که به مانع جدی برخورد کرده است، بهبود وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین را از شروط عربستان برای مذاکره با تل آویو اعلام کرده‌اند.

مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده اند و درحالی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر “تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان” دانسته بود، وزیر امنیت این رژیم گفته بود که “مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی” است.

در شرایطی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، عادی سازی با عربستان را نزدیک جلوه می دهد، دیگر مقامات این رژیم چنین نظری ندارند و «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی اذعان کرده که “علیرغم تلاش های آمریکا، راه عادی سازی روابط با عربستان همچنان طولانی است. ”

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار