ف گلپایگانی

حسن نصرالله ، حادثه تروریستی شاه چراغ را محکوم کرد / تلاش آمریکا برای بازگشت داعش

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان لحظاتی در سخنانی حادثه تروریستی پاکستان ، سوریه و شاهچراغ شیراز را تسلیت گفت و افزود: به نظر می رسد که تصمیم آمریکا این است که گروهک تروریستی داعش در بسیاری از عرصه‌ها بار دیگر به فعالیت بازگردد.
کد خبر : 7595
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
حسن نصرالله ، حادثه تروریستی شاه چراغ را محکوم کرد / تلاش آمریکا برای بازگشت داعش

دبیر کل حزب الله لبنان در این سخنرانی که به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه صورت گرفت ، گفت که بازگشت آوارگان در چنین روزی در سال ۲۰۰۶ نشان از ثابت قدمی ملت لبنان و تعهد آنان به خاک خود و پایبندی جدی به گزینه مقاومت است، صرف نظر از این که این اقدامات به چه میزان فداکاری و از خودگذشتگی بخواهد .

وی افزود:  لازم است که شهادت انفجارات پاکستان و نیز انفجار در صحرای سوریه و شیراز را تسلیت عرض کنم.

جنگ تموز  

رهبر حزب الله افزود: پیروزی ماه تموز از جانب خداوند و یک پیروزی تاریخی است.

وی ادامه داد: اگر پیامدهای جنگ تموز در سال ۲۰۰۶ نبود، روند تعیین مرز دریایی و آغاز حفاری نفت انجام نمی‌گرفت.

وی از تمام کسانی که در ساختن این حماسه افسانه‌ای در طول ۳۳ روز تشکر کرد و ادامه داد: از مردم، نیروی مقاومت، نهادهای نظامی و امنیتی و حمایت‌های ملی و مردمی لبنان قدردانی می کنم.

سید نصراللله همچنین گفت: از حمایت ایران، سوریه و همبستگی تمام ملل عرب و ملل اسلامی و تمام کشورهایی تشکر می‌کنیم که در کنار مقاومت در جنگ تموز ایستاده‌اند.

وی  بر ضرورت  تشکیل صندوق حاکمیتی در لبنان  تاکید کرد و گفت که با این اقدام  ثروت نفتی به تمام اتباع لبنانی تعلیق می گیرد و نسل‌های آینده نیز از آن بهره‌مند می شوند.

رهبر حزب الله گفت : تضمین واقعی برای حفظ حقوق لبنان و ثروت نفتی آن این است که کشور ما تمام عناصر قدرت آن و در رأس آن مقاومت را حفظ کند.

نصرالله افزود: آنچه که مانع از دست درازی به حقوق لبنان در بهره‌مندی از ثروت‌های طبیعی می شود ، همان قدرت لبنان است.

وی اضافه کرد: کسانی که نظاره‌گر شرایط اسرائیل از زمان جنگ ۳۳ روزه تا به امروز هستند، به وضوح می‌توانند ببینند که این رژیم در مسیر سراشیبی سقوط پیش می‌رود.

رهبر نصرالله اظهار کرد: مقاومت، جبهه ی داخلی رژیم صهیونیستی را به بخشی از جنگ تبدیل کرد و از زمان ۲۰۰۶ تا به امروز دشمن دست به رزمایش‌هایی در داخل زد تا آمادگی آنها را محقق کند و تمام گزارش‌ها حکایت از آن دارد که آنها آمادگی این کار را ندارند.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل جبهه داخلی اسرائیل عدم آمادگی شهرک‌نشینان و اشغالگران این خاک است که نمی‌توانند از جان گذشتگی کنند و پیامدهای آن را متحمل شوند.

تضعیف جبهه داخلی اسراییل 

نصرالله اضافه کرد: پس از ۱۷ سال از انجام رزمایش و تجهیزات و توسعه، اسرائیلی‌ها نتوانستند که وجهه ی آسیب دیده ارتش خود [در شکست از حزب الله در جنگ ۳۳ روزه] را بازسازی کنند.

وی ادامه داد: دشمن هنوز نتوانسته است پیام‌های این جنگ را که این رژیم، ارتش و سیاست و اوضاع داخلی آن را تحت الشعاع قرار داده است، حل و فصل کند.

نصرالله با بیان این که ارتش اسرائیل امروز نسبت به گذشته در بدترین شرایط موجود قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمن از موضع هجومی به موضع دفاعی روی آورده است.

رهبر حزب الله با اشاره به این که محور مقاومت زمام امور را به صورت گسترده در دست گرفته است ، گفت؛ اسرائیل امروز در پشت دیوارها خود را پنهان کرده است.

وی در پاسخ به تهدید مقام صهیونیست که گفته که اگر حزب الله به سرزمین‌های اشغالی حمله کند، لبنان را به عصر حجر درخواهند آورد نیز گفت: شما ای فرماندهان اسرائیل [در صورت حمله به لبنان] به عصر حجر باز خواهید گشت.

اقتدار مقاومت 
حسن نصرالله تصریح  کرد : مقاومت در لبنان و فلسطین و بویژه در کرانه باختری درحال شدت یافته این درحالی است که اوضاع اسرائیل رو به وخامت گذاشته است.

وی اضافه کرد: باور امنیتی که بن گوریون نخست وزیر اسبق اسرائیل در رژیم صهیونیستی مبتنی بر بازدارندگی ایجاد کرد، هشدار و جدیت بود، اما پس از سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه، دشمن عنصر چهارمی را به این عناصر اضافه کرد که آن عنصر «دفاع و حمایت» است.

وی تاکید کرد: دشمن قادر نیست شمار موشک های نقطه زن مقاومت که زیرساخت‌های کلیدی اسرائیل را درهم می کوبد، محاسبه کند.

نصرالله افزود: اگر نبرد اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی با نبرد محور مقاومت با صهیونیست‌ها با یکدیگر جمع شود، چیزی به نام اسرائیل باقی نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی امروز بسیار ضعیف‌تر از گذشته، درحالی که مقاومت و محور آن امروز بسیار قدرتمندتر از گذشته هستند.

حادثه الکحاله 
او  به حادثه کشته شدن یک تن از اعضای حزب الله در منطقه الکحاله در جنوب لبنان اشاره کرد و آن را یک حادثه طبیعی دانست که به دنبال مشکل فنی کامیون واژگون شده بود.

نصرالله مشکلات این حادثه را ناشی از تبلیغات رسانه‌ای دانست و گفت که تا پیش از اقدام یک شبکه تلویزیونی خبیث که اقدام به تحریک کرد، همه چیز خوب بود.

وی وجود هرگونه مشکل میان حزب الله و اهالی الکحاله یا هر یک از خانوارهای آن را رد کرد.

نصرالله گفت: حادثه الکحاله ثابت کرد که ارتش لبنان تنها نهاد ضامن امنیت و صلح و ثبات در کشور است.

جنگ داخلی زیانبار برای همه 
وی با انتقاد از رهبران و مقامات سیاسی لبنان که با عملکرد و رفتار خود در کنار رسانه ها بودند، افزود که آنها کشور را به سوی انفجار و جنگ داخلی سوق می دهند.

نصرالله با هشدار نسبت به وقوع جنگ داخلی در لبنان گفت که در صورت وقوع این جنگ، همگی حتی نیروهای قدرتمند و بانفوذ نیز زیان خواهند دید.

وی اضافه کرد: در صورت وقوع جنگ داخلی، کشورهای زیادی که در مقدمه آنها اسرائیل قرار دارد ،درصدد خواهند بود که نفت بر آتش این جنگ بریزند.

نصرالله گفت: تجزیه لبنان به سود هیچ گروهی نیست و نیازمند تعقل، تدبیر است و کار با غریزه پیش نمی‌رود.

وی گفت وگوی با جریان ملی آزاد را جدی و مثبت خواند و گفت که این مسأله زمانبر و نیازمند رایزنی با برخی نیروهای سیاسی است.

نصرالله افزود: برخی نیروهای سیاسی خواستار هیچ گفت و گویی میان لبنانی‌ها نیستند.

وی گفت که لبنان چاره‌ای جز شراکت و همکاری با یکدیگر ندارد و این مسأله هرچند آهسته پیش رود اما بهتر از هر گزینه دیگری است.

نصرالله با بیان این که مسیر محور مقاومت مسیری روبه رشد است و ما با گام‌های ثابت به سوی پیروزی نهایی پیش می رویم صرف نظر از این که با چالش‌ها و خیانت‌ها روبه رو شویم.

خبر تکمیل می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار