ف گلپایگانی

احداث کارخانه نوآوری صنعت آب شتاب می‌گیرد

رئیس مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: کار احداث کارخانه نوآوری صنعت آب با مشخص شدن شرکت حامی و سرمایه گذار شتاب می گیرد.
کد خبر : 7348
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۷
احداث کارخانه نوآوری صنعت آب شتاب می‌گیرد

احداث کارخانه نوآوری آب از سال ۱۴۰۰ در دستورکار وزارت نیرو قرار گرفت و موسسه تحقیقات آب به عنوان مجری احداث این کارخانه شناخته شد.

نهم دیماه ۱۴۰۱ رئیس موسسه تحقیقات آب در باره روند اجرایی کارخانه گفت: قرارداد اجرایی نخستین کارخانه نوآوری بخش آب کشور با حضور وزیر نیرو به امضا رسید و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

محمدرضا کاویان‌پور همان روز افزود: کارخانه نوآوری آب همانند پارک‌های علم و فناوری محلی برای گردهم آمدن شرکت‌های دانش بنیان، شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد است.

وی ادامه داد: کارخانه نوآوری صنعت آب محلی است برای آموزش دادن و نیز حمایت از شرکت‌ها چه حمایت‌های مالی و چه حمایت‌های فکری که انجام خواهد داد.

رییس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: کارخانه نوآوری صنعت آب سرمایه‌گذاران ریسک پذیر را جذب می‌کند تا در شرکت‌های دانش بنیان و بر روی محصولاتی سرمایه گذاری کنند که نیاز بخش آب کشور است.

کاویان‌پور ادامه داد: سرمایه گذاری شرکت‌های ریسک پذیر در شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات مورد نیاز سبب خواهد شد نیاز به واردات در این بخش کاهش یابد.

شتاب‌دهنده کارخانه نوآوری صنعت آب مشخص شد

اکنون و در تازه ترین اظهار نظر «محمدرضا کاویان‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: پس از ابلاغ احداث کارخانه نوآوری صنعت آب اکنون شتاب‌دهنده آن نیز مشخص شده است.

شتاب‌دهنده یک سازمان منسجم و مشخص است که در آن افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب کرده و در یک دوره چند ماهه به آنها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این شتاب‌دهنده نیز در حال مذاکره با شرکت‌های مختلف توانمند برای انتخاب و حضور در این کارخانه است.

رئیس مؤسسه تحقیقات آب خاطرنشان کرد: شتاب‌دهنده نیز به‌زودی یک رویدادی را نیز برگزار خواهد کرد که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌توانند در کارخانه حضور یابند و نیازهای مختلف را بررسی خواهد کرد.

کاویان‌پور گفت: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌ها که در این رویداد مطرح می‌شود بحث کنتورهای هوشمند حجمی آب کشاورزی است که اخیراً مسئولیت آن به مؤسسه داده شده است.

وی ادامه داد: براین‌اساس کار ارزیابی این کنتورهای حجمی توسط مؤسسه تحقیقات آب انجام خواهد شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات آب افزود: بر اساس این ابلاغ (احداث کارخانه نوآوری) و ابلاغ دانش‌بنیان قبلی امید است بتوانیم شرکت‌های دانش بیان در این زمینه را گرد هم جمع کرده و اقدام‌های لازم را به عمل‌آوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار