ف گلپایگانی

تاکید پلتفرم‌ها بر رعایت قوانین کشور/درخواست بخش خصوصی برای پادرمیانی وزیر ارتباطات

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات با بیان اینکه وی تاکنون در مواقع حساس حامی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال بوده، ضمن تاکید بر التزام پلتفرم‌ها به قوانین کشور و برنتابیدن هر گونه ناهنجاری، از او خواست در شرایط کنونی پادرمیانی کرده و برای حل مشکلات بوجود آمده برای برخی پلتفرم‌های کشور اقدام کند.
کد خبر : 6995
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۳
تاکید پلتفرم‌ها بر رعایت قوانین کشور/درخواست بخش خصوصی برای پادرمیانی وزیر ارتباطات

از حدود یک هفته قبل برخی کسب وکارهای آنلاین به دلایل تخلف از قوانین پلمب یا از دسترس خارج شدند.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز(سه شنبه) در این خصوص با انتشار پستی «ویراستی» ضمن تاکید بر برخورد با هنجارشکنان، راهکار درست را برخورد با متخلفین دانست نه تعطیلی سکوها و اعلام کرد که با توجه به تاکیدات رئیس جمهور جریان خدمت رسانی فناورانه و نوآورانه بویژه در بسترهای بومی به مردم نباید دچار اختلال شود.

وی اعلام کرد پیگیری‌های مربوط به حل این مساله را انجام خواهد داد.

البته این نخستین مرتبه نیست که وزیر ارتباطات برای حل مشکلات مربوط به کسب و کارهای اینترنتی پا درمیانی می‌کند و مدتی قبل نیز که مدیرعامل مجموعه «دیوار» دچار مشکل شده بود برای رفع این مشکل پا درمیانی کرد.

درخواست نظام صنفی برای پادرمیانی وزیر ارتباطات
پس از این اتفاقات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خطاب به رییس کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت نامه‌ای نوشت و در آن اعلام کرد، همه پلتفرم‌ها به قانون کشور ملتزم هستند و هیچ کدام هنجارشکنی را بر نمی‌تابند و از وزیر ارتباطات خواست برای رفع مشکلات پادرمیانی کند.

«حسین اسلامی» با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که ریاست کارگروه اقتصاد دیجیتال کشور را برعهده دارد، ضمن بیان این مطلب که کلیه پلتفرم‌های بزرگ کشور به قانون کشور ملتزم هستند و هیچ نابهنجاری را بر نمی تابند، از زارع پور خواسته است تا همانطور که تاکنون در مواقع حساس حامی کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال بوده است، در شرایط کنونی نیز پادرمیانی کرده و برای حل مشکلات بوجود آمده برای برخی پلتفرمهای کشور اقدام کند.

 

پلتفرم «طاقچه» نیز در نامه‌ای مشابه ضمن اعلام التزام به قوانین کشور از وزیر ارتباطات درخواست کرده که برای رفع فیلتر این پلتفرم مساعدت و پادرمیانی کند.

در پی این درخواست‌ها وزارت ارتباطات درخواست تشکیل جلسه فوق العاده «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» را داد و به این شکل با همراهی اعضای دولتی این کارگروه، پلتفرم طاقچه رفع فیلتر شد.

وزیر ارتباطات بارها اعلام کرده که وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم تمام قد از سکوهای بومی که پایبند به قوانین کشور باشند حمایت می‌کنند و هر بار با بروز مشکل برای کسب و کارها تا جایی که در اختیارات قانونی وی بوده برای رفع آن مشکلات قدم برداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار