فدراسیون فوتبال به ایجاد قطب فوتسال در قم کمک می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به دنبال آن هستیم که در قم قطب جدی فوتسال را ایجاد کنیم و به همین منظور کمک‌هایی را انجام خواهیم داد.

کد خبر : 690
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
فدراسیون فوتبال به ایجاد قطب فوتسال در قم کمک می‌کند

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا،‌ مهدی تاج روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال قم درسالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان افزود: قم در فوتسال از سرآمدهای کشور می‌باشد و در رده‌های پایه این استان خوب کار شده‌است.

وی بیان کرد: از سالیان دور قم در لیگ برتر فوتسال سرآمد بود و ورزشکاران این استان در لیگ برتر فوتسال خوش درخشیده‌اند.

زیرساخت ورزشی قم در سرانه ورزشی کمتر از استاندارد کشوری است

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز دراین مجمع گفت: زیرساخت ورزش قم‌ جزو استان های محروم کشوری است و سرانه ورزشی استان ۵۰ سانتیمتر به ازای هر فرد است که استاندارد کشوری دو متر اعلام شده‌است.

ابراهیم سانی‌خانی افزود: قم جزو کلان شهرهاست و باید سرانه ورزشی آن امسال به ۸۰ سانتیمتر برسد.

وی بیان کرد: برای بازسازی ورزشگاه تختی قم تاکنون ۲۰‌میلیارد تومان هزینه و چمن مصنوعی آن تعویض شد.

وی ابراز داشت: استان قم برای میزبانی‌ مسابقات کشوری نیاز به چهار تا پنج زمین بزرگ فوتبالی دارد و در این زمینه مشکل زمین نداریم لذا اگر اراده لازم در فدراسیون وجود داشته باشد می‌توانیم زمین استاندارد فوتبال در قم ایجاد کنیم.

سانی‌خانی گفت: فوتبال ورزشی نشاط آور و مهیج است و در بحبوحه اغتشاشات روحیه نشاط حاصل از حضور تیم ملی در جام جهانی وسیله‌ای برای بازگشت به آرمان‌های ما بوجود آورد.

۲۸ مدرسه فوتبال و فوتسال در قم فعال است

رئیس هیات فوتبال استان قم نیز در این مجمع گفت: هنوز در تب و تاب جام‌جهانی هستیم و توجه به فوتبال به عنوان ابزاری برای نشاط جامعه بسیار مهم است و باید به صورت بهینه از این ابزار استفاده کنیم.

قدرت الله باقری با اشاره به اینکه ۲۸ مدرسه فوتبال و فوتسال در قم فعال است گفت: در فصل گذشته فوتبال قم یکهزار و ۱۰۰ مسابقه در رده های مختلف داشتیم و در فوتسال سه رده سنی قم قهرمان و نایب قهرمان کشور شدند و در این رشته تنها استانی هستیم که برای رده‌های سنی در آن لیگ وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته داوران هیات فوتبال قم گفت: تعداد داوران از نظر کمی افزایش پیدا کرده‌است و داوران ما جزو داورانی هستند که منصفانه در لیگ‌ها داوری می‌کنند.

باقری با اشاره به دو درخواست از رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قم در مرکز کشور است و وضعیت فوتسال ما بسیار خوب است از این رو برگزاری رقابت‌های استعدادیابی در قم به عنوان شهری در مرکز ایران برای کلیه استان ها بسیار سهل الوصول‌تر است.

وی افزود: هم چنین زیرساخت بسیار مهم است، تنها یک زمین چمن داریم و ۸۰ تیم فوتبال ما آماده هستند ولی هنوز فصل ۱۴۰۱ را شروع نکرده‌ایم و فدراسیون باید در این زمینه به قم کمک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار