ف گلپایگانی

واکنش سوریه به حمله رژیم صهیونیستی در حومه دمشق: سازمان ملل به مسئولیتش عمل کند

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای حمله بامداد امروز (چهارشنبه)رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را محکوم کرد و از سازمان ملل خواست که این رژیم را وادار به توقف جنایاتش کنند.
کد خبر : 6515
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
واکنش سوریه به حمله رژیم صهیونیستی در حومه دمشق: سازمان ملل به مسئولیتش عمل کند

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: رژیم اشغالگر اسرائیل بر ادامه جنایات تجاوزکارانه و اقدامات تروریستی خود اصرار دارد و این نشان دهنده ناتوانی آن و ناتوتانی ابزارهای یعنی داعش و جبهه النصره در تضعیف سوریه و ملت آن است.

در این بیانیه تاکید شده است: سوریه تجاوز رژیم اسرائیل به نقاطی در نزدیکی شهر دمشق را به شدیدترین وجه محکوم می‌کند و از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهد که مسئولیت خود را در محکومیت تجاوز به عهده گرفته و اقدام فوری را برای وادار کردن این رژیم به دست کشیدن از این سیاست‌های جنایتکارانه در دستور کار خود قرار دهند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: سوریه از کشورهای غربی که از رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند، می‌خواهد که به شورای امنیت اجازه دهند تا وظایف خود را در راستای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی انجام دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که جنگنده – بمب افکن ‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) مناطقی در اطراف شهر دمشق سوریه را هدف حملات راکتی – موشکی خود قرار دادن که منجر به فعال شدن پدافند موشکی و دفاع هوایی ارتش سوریه شد.

منبعی در وزارت دفاع سوریه اعلام کرده که پدافند هوایی ارتش سوریه موفق به رهگیری برخی از موشک هایی شده است که از سوی جنگنده – بمب افکن های رژیم صهیونیستی شلیک شده بود.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، «دشمن اسرائیلی با شلیک موشک‌هایی از سمت شمال منطقه اشغالی جولان یک حمله هوایی انجام داد و مناطقی در مجاورت دمشق هدف قرار داد که باعث ایجاد برخی خسارت‌های مادی شد».

در این حمله دو نظامی سوری زخمی شده اند و به برخی ساختمان‌ها و مناطق خسارت مادی وارد شده است.

با آغاز بحران سوریه در اسفندماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) و تبدیل بحران این کشور به جنگ بین المللی با تشکیل گروه های تروریستی از سوی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی، رژیم صهیونیستی عملا به نیروی هوایی تروریست ها تبدیل شده که تا به امروز نیز این رژیم به تجاوزات خود علیه مردم و کشور سوریه ادامه می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار