ف گلپایگانی

تظاهرات گسترده علیه طرح تغییرات قضایی نتانیاهو برای ۲۸اُمین هفته متوالی

مخالفان کابینه نتانیاهو برای بیست و هشتمین هفته متوالی علیه طرح جنجالی تغییرات قضایی دست به تظاهرات زدند.
کد خبر : 6390
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۹
تظاهرات گسترده علیه طرح تغییرات قضایی نتانیاهو برای ۲۸اُمین هفته متوالی

شهرهای مختلف فلسطین اشغالی امشب (شنبه شب) برای بیست و هفتمین هفته متوالی شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به طرح جنجالی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که معترضان به لایحه تغییرات قضایی شنبه شب در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

طی ماه‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئرالسبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه اصلاحات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که لاپید و گانتس که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند به تازگی مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست‌ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار