ف گلپایگانی

۴۰۰ میلیارد تومان پاداش به مردم در زمینه صرفه‌جویی برق داده شده است

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) گفت: حدود ۳۵ درصد از قبوض صادر شده مشمول پاداش شده و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به مردم در زمینه صرفه‌جویی پاداش پرداخت شده است.
کد خبر : 6387
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۷
۴۰۰ میلیارد تومان پاداش به مردم در زمینه صرفه‌جویی برق داده شده است

«آرش کردی» در گفت و گویی تلویزیونی افزود: یک گنبد گرمایی در غرب آسیا حاکم است و همین سبب شده تا گرمای بی‌سابقه بر این منطقه حاکم شود.

وی ادامه داد: به ازای هر یک درجه حرارتی که به متوسط دمای کشور افزوده می‌شود، درواقع ۱۸۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌شود، به همین علت در هفته گذشته، رکوردهای مصرف برق و اعداد اوج مصرف پی در پی شکسته شد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: هفته گذشته در اوج مصرف عدد ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات را ثبت کردیم، این درحالی است که اوج مصرف پارسال حدود ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بود.

کردی گفت: وسایل سرمایشی درصد قابل توجهی از مصرف برق کشور را به خود اختصاص می دهند؛ از این عدد ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات، حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار مگاوات آن مربوط به سامانه‌های سرمایشی است.

وی از همکاری مردم در بخش‌های مختلف بسیار سپاسگزاری کرد و خاطرنشاندساخت: حقیقتا عبور از این عدد ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات که در حالت بدبینانه پیش‌بینی شده بود، موفقیتی برای صنعت برق محسوب می‌شود بدون اینکه بخواهیم تنگنایی در امر تحویل برق برای مردم ایجاد کنیم، این میسر نمی‌شد مگر با همکاری مردم که به خوبی انجام یافت.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی ۲ هزار تومان پاداش می‌دهیم درحالیکه که خودمان هر کیلووات ساعت را ۱۳۰ تومان می‌فروشیم

کردی ادامه داد: شاید مهم‌ترین موضوعی که امسال برای بخش خانگی داشتیم که در مقایسه با پارسال متفاوت بود موضوع مدیریت مصرف و پاداش صرفه‌جویی است که امسال انجام شد.

وی افزود: سال گذشته این طرح را شروع کرده بودیم اما یک طرح ابتدایی بود، امسال این طرح را توسعه دادیم.
مدیر عامل توانیر خاطرنشان کرد:میزان مشارکت مردم در این طرح بسیار خوب بوده؛ بیش از ۳۵ درصد از ۲۷ میلیون قبضی که تاکنون صادر شده است، مشمول پاداش شده‌اند.

کردی گفت: اعداد پاداش قابل توجه است؛ تا ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت به مردم پاداش پرداخت می‌کنیم، این درحالی است که متوسط رقمی که خودمان درواقع به مردم می‌فروشیم ۱۳۰ تومان است.

وی افزود: هزینه‌های ساخت نیروگاه، انتقال و توزیع آن، اعداد قابل توجهی است، به شکلی پاداش تنظیم شده است که مطابق این اعداد باشد، یعنی مردم به ما کمک می‌کنند در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کمتری کنیم و ما سود این سرمایه‌گذاری را به صورت پاداش به مردم پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل توانیر گفت: ۹۸ درصد از مشترکان زیر ۲.۵ برابر الگو، مصرف می‌کنند، این مشترکان مشمول پاداش می‌شوند.

کردی افزود: پارسال به گونه‌ای بود که فقط مشترکانی که زیر الگو مصرف می‌کردند مشمول پاداش می‌شدند، اما امسال با برنامه‌ای که وزیر نیرو ارائه دادند، آن را توسعه دادیم و مشترکانی که زیر ۲.۵ برابر الگو مصرف می‌کنند اگر مصرف خود را نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دهند مشمول پاداش می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: تابستان را با همکاری مردم بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

کردی خاطرنشان کرد: اگر ۱۰ درصد بتوانیم صرفه‌جویی کنیم، می‌توانیم مصرف برق را سه هزار مگاوات کاهش دهیم.

وی افزود:خیلی‌ از مردم از ما می‌پرسند تا آخر تابستان چه خواهد شد؟ اگر مردم همکاری کنند بدون کمبود و نقصان تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرعامل توانیر گفت: حدود ۳۵ درصد از قبوض صادر شده مشمول پاداش شده و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به مردم در زمینه صرفه‌جویی پاداش پرداخت شده است.

کردی افزود: میزان برقی که هر مشترک پارسال مصرف کرده، ثبت شده است و میزان مصرف امسال وی را نسبت به میزان پارسال می‌سنجیم اگر کاهش داشته باشند مشمول پاداش می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه رشد ۱۶.۲ درصدی مصرف برق صنایع نسبت به مدت مشابه پارسال محقق شد، ادامه داد: پارسال در بخش خانگی، شاهد کاهش مصرف برق بودیم، امسال رشد مصرف متوقف شده است و امیدوار هستیم منفی هم بشود و ۲ تا ۳ درصد کاهش مصرف را شاهد باشیم.

وی افزود: بخش صنعت چون رشد تولید امسال هدف‌گذاری شده است، شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کردیم که یک رشد مناسب‌تری را نسبت به سال ۱۴۰۱ رقم بزنیم.
کردی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مدیریت مصرف، بخش صنعتی است، اما معنا و مفهوم آن به معنای کاهش تولید نیست، اساسا مدیریت مصرف در بخش صنعت، معنای کاهش تولید را به همراه ندارد.

مدیرعامل توانیر گفت: برای گروه الف که شامل صنوف خرد و کارگاه‌های کوچک می‌شود، مدیریت مصرف لحاظ نشده است. گروه ب شامل شهرک‌های صنعتی می‌شود که در کل هفته، یک روز از ساعت ۱۱ تا ۲۳ برنامه مدیریت مصرف برای آنها اجرا می‌شود و می‌توانند در تعطیلات خود این میزان را نیز جبران کنند. برای یکسری از صنایع بزرگ نیز براساس تفاهمی که با وزارت صمت کردیم، مدیریت مصرف را انجام می‌دهیم.

کردی افزود:در دوره مدیریت مصرف یعنی از ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ تا چهارشنبه هفته پیش، صنعت فولاد به نسبت مدت مشابه پارسال، ۲۲.۳ درصد رشد مصرف داشته است، سیمان، ۱۱.۹ درصد رشد مصرف و فلزات ۱۳.۱۵ درصد رشد مصرف داشته‌اند و همه مشترکان صنعتی در مجموع ۱۶.۲ درصد رشد مصرف برق داشته‌اند.

وی گفت: رشد مصرف برق در صنعت متناظر با رشد تولید است، در واقع این آمار نشان می‌دهد که توانسته‌ایم یکی از شعارهای سال که رشد تولید است را با برنامه‌ریزی صحیح محقق کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار