ف گلپایگانی

سامانه جست‌وجوی شغل راه‌اندازی شد

سامانه جست‌وجوی شغل بر بستر فضای مجازی در راستای پل ارتباطی بین کارجویان و کارفرمایان با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.
کد خبر : 6125
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
سامانه جست‌وجوی شغل راه‌اندازی شد

سامانه ارتقای یافته فرصت شغلی با عنوان جست‌وجوی شغل در دولت سیزدهم رونمایی شد. معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به طراحی و ارتقای سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان کرده است. در این سامانه کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند. بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می‌شود و سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به دنبال خواهد داشت.

تعدد، تنوع و دسترسی سخت به اطلاعات بازار کار کشور، نبود مکانیسم لازم به‌منظور شناسایی و رصد بازیگران اصلی بازار کار، نبود راهکار مناسب در جهت رصد تغییر و تحولات آتی در بازار کسب و کار، نبود سامانه های قابل اتکا انتخاب مسیرهای شغلی فعلی و آتی از آسیب های وضعیت فعلی بازار کار است. فرآیند معرفی و به‌کارگماری کارجویان، از طریق کاریابی‌ها یا به صورت ارتباط مستقیم کارفرما با کارجو انجام خواهد شد. این سامانه ظرفیت مناسبی ایجاد می‌کند تا از طریق آن تأمین نیروی کار مناسب و مورد نیاز کارفرمایان با صرف هزینه و زمان کمتر و با سرعت و دقت بیشتر انجام شود. همچنین با امکان انجام نظارت‌های عالیه بر عملکرد کاریابی‌ها از طریق این سامانه، تخلفات احتمالی کاهش یافته و با اعتماد سازی موجبات رضایتمندی کارجویان و کارفرمایان و ارتقای عملکرد کاریابی‌ها فراهم خواهد شد.

هدف از راه اندازی سامانه جست‌وجوی شغل، یکپارچه سازی ارائه خدمات کاریابی ها به کارجویان، کارفرمایان و دفاتر کاریابی، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار، کاهش هزینه های جست‌وجوی شغلی، توانایی و تطابق ویژگی‌های شخصیتی مهارتی فرد با شغل و اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان است.

امکان ثبت نام و بارگذاری رزومه شغلی توسط بیکاران، مشاهده فرصت های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، انتخاب سریع فرصت شغلی، کاهش هزینه و مدت زمان جستجوی شغل، بهبود رضایت شغلی و افزایش بهره وری نیروی کار از جمله مزایای سامانه جستجوی شغل برای بیکاران است همچنین این سامانه برای کارآفرینان نیز مزایایی از جمله امکان ثبت نام مستقیم کارفرمایان و متقاضی جذب نیروی کار، ثبت فرصتت های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، امکان جستجو در بانک اطلاعاتی رزومههای ثب شده بیکاران، انتخاب سریع نیروی کار و به خداقل رساندن اشتباهات در فرایند استخدام نیروی کار دارد.

طبق آخرین گزارش سامانه جستجوی شغل، یک هزار و ۳۹۳ کارجو به صورت مستقیم وارد سامانه شدند و اقدام به جستجوی شغل کرده اند و هفت هزار و ۸۲۱ ثبت نام نیز توسط کاریابی ها به ثبت رسیده است. در این سامانه بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی و بیش از هفت هزار عنوان شغلی در یک ماه ثبت شد.

۹ هزار و ۲۱۴ کارجو و ۲ هزار و ۶۸۹ کارفرما در این سامانه ثبت نام کردند که معرفی نامه های صادر شده ۹ هزار و ۱۶۵ مورد بوده است و ۲ هزار و ۷۲۸ مورد نیروی کار وارد بازار کار شدند.

سامانه جست‌وجوی شغل https://shoghl.mcls.gov.ir محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند. همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار