ف گلپایگانی

شعله ورتر شدن آتش جنگ؛ کاخ سفید: به اوکراین بمب خوشه‌ای می دهیم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید رسما اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به اوکراین بمب های خوشه ای در بسته نظامی جدید خود ارائه می کند.
کد خبر : 6073
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
شعله ورتر شدن آتش جنگ؛ کاخ سفید: به اوکراین بمب خوشه‌ای می دهیم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در پی اعلام رسانه های آمریکایی مبنی بر اینکه دولت جو بایدن به اوکراین بمب های خوشه ای ارسال می کند، در نشستی خبری برای توجیه این تصمیم واشنگتن و شعله ورتر شدن آتش جنگ اوکراین مدعی شد: ما می‌دانیم که بمب های خوشه‌ای خطر آسیب به غیرنظامیان را ایجاد می‌کند اما اگر تانک‌های روسیه در سراسر خاک اوکراین  حضور داشته باشند خطر بیشتری  برای غیرنظامیان  وجود خواهد داشت.

مشاور امنیت ملی بایدن اعلام کرد: ارائه بالقوه بمب های خوشه‌ای به اوکراین به زودی در بسته کمکی  آمریکا به اعلام می‌شود.

وی سپس توجیه کرد: اوکراین از  سیستم های تسلیحاتی خود به گونه ای استفاده خواهد کرد که خطر  برای شهروندان خود را به حداقل برساند.”

سالیوان تاکید کرد: توپخانه هسته اصلی این درگیری است. ما در این درگیری به نقطه‌ای رسیده ایم که به دلیل استفاده  بالای توپخانه از سوی اوکراین و روسیه،  باید تولید ماهانه کافی گلوله های توپخانه داشته باشیم. این گلوله ها به تنهایی برای رفع نیازهای اوکراین کافی است.

مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: واشنگتن پیش از ارائه بمب های خوشه ای به  اوکراین،  از نزدیک با متحدان مشورت کرده است و  برخی از متحدانش از این تصمیم استقبال کرده اند  و بقیه به طور خصوصی اعلام کرده اند که این تصمیم را درک می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار