ف گلپایگانی

قدردانی رئیس جمهور عراق از مواضع جمهوری اسلامی ایران

رئیس جمهور عراق از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و دولت عراق قدردانی و تشکر کرد.
کد خبر : 5953
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
قدردانی رئیس جمهور عراق از مواضع جمهوری اسلامی ایران

عبداللطیف جمال رشید در دیدار با علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ضمن تقدیر از مواضع تهران در حمایت از عراق، بر هماهنگی و همکاری دو کشور همسایه در موضوعات مورد علاقه تاکید کرد.

وی افزود: گشاده رویی جمهوری اسلامی ایران بر روی کشورهای منطقه و احیای روابط با عربستان سعودی عامل مثبتی برای تحکیم امنیت و صلح است.

رئیس جمهور عراق در ادامه بر اهمیت روابط مستحکم بین دو کشور و دو ملت دوست ایران و عراق در زمینه‌های مختلف که به نفع منطقه است و همچنین بر ضرورت تقویت همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه‌های انرژی و تجارت تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران سلام و قدردانی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را به رئیس جمهور عراق ابلاغ کرد و متعاقبا عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق با ارسال سلام به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و  سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، برای ملت ایران بهروزی و پیشرفت مستمر آرزو کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه عراق و ایران در زمینه همکاری مشترک از سوابق تاریخی برخوردارند، بر توسعه روابط دو کشور و گسترش افق همکاری‌ها به نحوی که منافع مشترک دو کشور را تامین کند، تاکید کرد.

باقری کنی با اشاره به توانمندی‌های فراوان دو کشور و نقش محوری آن‌ها در توسعه امنیت و ثبات منطقه از تلاش‌های رئیس جمهور عراق برای توسعه روابط دو کشور و رویکرد سازنده و راهبردی وی در خصوص تحولات منطقه تشکر و قدردانی کرد.

وی مواضع «جلال طالبانی» رئیس جمهور فقید عراق و حمایت وی از روابط دو کشور را ستود.

در این پیوند عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق نیز تاکید کرد که جلال طالبانی رئیس جمهور فقید بیان کرده بود که همکاری و هماهنگی با ایران رکن اساسی برای برقراری امنیت در منطقه است.

باقری روز گذشته (دوشنبه) جهت برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق و همچنین رایزنی با مقامات سیاسی عالی رتبه این کشور در صدر یک هیات عازم بغداد شد.

این پنجمین نشست کمیته سیاسی ایران و عراق به ریاست معاونین وزیر خارجه دو کشور است.

آخرین نشست این کمیته در سال ۱۳۹۸ در تهران برگزار شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار