ف گلپایگانی

درخواست کمک فرانسه از رژیم صهیونیستی برای سرکوب اعتراضات

رسانه‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب گزارش دادند، پلیس فرانسه از رژیم صهیونیستی برای سرکوب اعتراضات در این کشور درخواست کمک کرده است.
کد خبر : 5856
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
درخواست کمک فرانسه از رژیم صهیونیستی برای سرکوب اعتراضات

روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» گزارش داد، شمعون نحمانی معاون اداره عملیات پلیس رژیم اسرائیل فاش کرد که همتای فرانسوی او برای مقابله با اعتراضات در فرانسه درخواست کمک کرده است.

این اظهارات نحمانی در جریان گفت وگو با کمیته امنیت ملی درباره دستگیری خشونت آمیز تظاهرکنندگان بیان شده است.

«اسرائیل هیوم» افزوده است که درخواست فرانسه از طریق کمیساریای پلیس صورت گرفته است. «یعکوف شبتای»، کمیسر پلیس رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی فرماندهی پلیس امروز (یکشنبه) دستور داد که اداره عملیات، اداره اطلاعات و واحد روابط خارجی درباره اعتراضاتی که طی روزهای گذشته پس از کشته شدن «ناهل مرزوق» در فرانسه بروز کرده است را مطالعه کنند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه شبتای به مقامات دستور داده تا علل اعتراضات و واکنش خشونت آمیز به تظاهرکنندگان در فرانسه را بررسی کنند، همچنین دستورات صادر شده از سوی پلیس و نحوه عملکرد نیروهای پلیس پیش از رویدادی که منجر به اعتراضات در سراسر فرانسه شد را تجزیه و تحلیل کنند.

بنیامین نتانیاهو (ملقب به بی بی) امروز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه این رژیم درباره موج ناآرامی‌های اخیر در فرانسه به ویژه صهیونیست‌ستیزی معترضان ابراز نگرانی کرد.

وی با محکوم کردن حمله معترضان به سمبل‌ها و بناهای وابسته به صهیونیست‌ها در فرانسه، از پاریس برای مبارزه با به زعم خودش «یهودستیزی» حمایت کرد.

شهرهای فرانسه از سه‌شنبه هفته گذشته شاهد اعتراض و ناآرامی گسترده پس از کشته شدن یک جوان فرانسوی به ضرب گلوله نیروهای پلیس است. سه‌شنبه گذشته ناهل ۱۷ ساله در شهر نانتر جان سپرد. این اقدام پلیس که پیشتر نیز بارها با انتقاداتی در مورد بکارگیری خشونت علیه مردم عادی و استفاده از زور و سلاح مواجه بود، خشم غیرقابل کنترلی را در سراسر فرانسه برانگیخت.

شب‌های ناآرام فرانسه با آتش‌سوزی‌های متعدد و تخریب و غارت فروشگاه‌ها و اماکن عمومی به صحنه درگیری‌های تازه معترضان با پلیس تبدیل شده است.

شب گذشته (شنبه) الیزابت بورن نخست وزیر که در ستاد فرماندهی پلیس حاضر شده بود در توئیتی نوشت: عصر امروز ۴۵ هزار پلیس و نیروی انتظامی و هزاران آتش نشان برای حفاظت و تضمین نظم جمهوری بسیج شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار