ف گلپایگانی

اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به از دست رفتن توان بازدارندگی تل‌آویو

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که قدرت بازدارندگی این رژیم به طور کامل از بین رفته است
کد خبر : 5853
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
اعتراف رسانه‌های صهیونیستی به از دست رفتن توان بازدارندگی تل‌آویو

رسانه های عبری زبان روز یکشنبه نوشتند: کارشناسان و تحلیلگران بر این عقیده اند که توان بازدارندگی حزب الله جایگزین بازدارندگی رژیم صهیونیستی شده است و این حزب الله است که اسرائیل را مهار کرده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره توان بازدارندگی این رژیم اعلام کرد که اکنون اسرائیل هیچ بازدارندگی ندارد و این حزب الله لبنان است که اسرائیل را مهار کرده است.

تحلیلگر نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: اسرائیل با لبنان یک جبهه فعال دارد و حزب الله نمی پذیرد دو چادری را که برپا کرده است، جمع آوری کند.

«یوسی یهوشع» افزود: رژیم دست به دامن آمریکا شده است تا با فشار بر دولت لبنان، حزب الله را وادار به جمع آوری چادرهای نصب شده در تپه های «کفرشوبا» کند.

وی اضافه کرد: این اقدام نشان می دهد که بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است.

یهوشع در پاسخ به این سوال که چه کسی دیگری را مهار کرده است؟، نوشت: حزب الله ما را سرجای خود نشانده است و هم اکنون اسرائیل هیچ گونه قدرت بازدارندگی ندارد.

وی ادامه داد: این روزها تنش زاست و ارتش اسرائیل نگران تبعات جمع‌آوری چادرهای حزب الله لبنان است زیرا ارزیابی ارتش این است که حزب الله پاسخ این اقدام را خواهد داد و ممکن است وارد نبرد شویم.

تحلیلگر نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اضافه کرد: نهادهای اسرائیلی، ماهیت واکنش حزب الله در شمال فلسطین را نمی دانند.

یهوشع با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نسبت به حجم پاسخ حزب الله جهل کامل دارد، می پرسد: «آیا این واکنش به جنگ سوم با لبنان منجر خواهد شد؟ «و تاکید می کند که «در صورت برافروخته شدن چنین جنگی، هیچ میانجی وجود ندارد که شدت آن را کاهش دهد.»

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در برنامه ای با اشاره به تجاوز اخیر اسرائیل به سوریه و واکنش سامانه های پدافندی این کشور و نا آرامی ها و تنش های روبه افزایش در کرانه باختری اعلام کرد که همه این حوادث ناشی از نبود بازدارندگی است.

رژیم صهیونیستی در شکایت به سازمان ملل متحد اعلام کرده است که برای جمع آوری دو چادر نصب شده توسط حزب الله در منطقه ای که آن را «سرزمین های حاکمیتی اسرائیل» می‌داند، از قدرت نظامی استفاده می کند.

در نامه رژیم صهیونیستی به سازمان ملل آمده است: در صورتی که حزب الله این دو منطقه را تخلیه نکند، ارتش اسرائیل با زور این کار را خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود دو چادری که حزب الله در مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا نصب کرده است در منطقه «سرزمین های حاکمیتی اسرائیل» است و باید جمع آوری شود.

رادیو رژیم صهیونیستی ۳۱ خردادماه مدعی شد که حزب‌الله لبنان وارد منطقه مزارع شبعا از اراضی لبنانی تحت اشغال این رژیم شده و با برپایی دو چادر نظامی در آن نیرو مستقر کرده است.

این رادیو به نقل از یک سخنگوی ارتش این رژیم مدعی شد که گروهی از نیروهای حزب الله لبنان وارد – به زعم این رسانه – «سرزمین های حاکمیتی اسرائیل» (بخشی از مزارع شبعای لبنان که در اشغال رژیم اسرائیل است) شده و در آنجا دو چادر نظامی برپا کرده اند.

این سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: موضوع برای ما شناخته شده است و از جهات مختلف در حال تعامل و مقابله با آن هستیم.

وی افزود: این موضوع در نشست روز سه شنبه جلسه کمیته روابط خارجی و امنیت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (این رژیم) فاش شد.

برخی اعضای کنست در این نشست ادعا کردند که نیروی وابسته به حزب الله از خط موسوم به «خط آبی» (خط مرزی ترسیم شده سازمان ملل بین لبنان و فلسطین اشغالی) عبور کرده اند.

آنها مدعی شدند که نیروهای مسلح حزب الله لبنان سه تا هشت نفر هستند که در دو چادر نظامی مقابل نظامیان اسرائیلی مستقر شده اند.

خط آبی خط موقتی است که از سوی سازمان ملل بعد از خروج نیروهای رژیم اسرائیل از این منطقه در سال ۲۰۰۰ بعنوان خط حائل ترسیم و باعث شد که بخشی از اراضی لبنانی مزارع شبعای لبنان در اشغال رژیم اسرائیل باقی بماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار