چین در جنگ با کرونا؛ تولید داروهای ضد کووید-۱۹ با تمام ظرفیت

خطوط تولید شرکت دارویی در تیانجین با تمام ظرفیت برای افزایش ذخایر دارویی چین در مقابله با ویروس کرونا مشغول فعالیت هستند.

کد خبر : 527
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
چین در جنگ با کرونا؛ تولید داروهای ضد کووید-۱۹ با تمام ظرفیت

به گزارش کاتنا از خبرگزاری شینهوآ، کارگران کارخانه دارویی در «تیجیان» واقع در شمال چین با بالاترین ظرفیت در حال تولید داروهای ضد کرونا برای افزایش ذخایر دارویی در بازار این کشور برای مقابله با علائم کووید-۱۹ هستند.

این درحالی است که بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های پکن همچنان تحت فشار سرایت ویروس اومیکرون هستند که در مدتی کوتاه منجر به افزایش موارد بدحال که عمدتا افراد سالخورده هستند شده است. با وجود این، کارشناسان معتقدند فشار ناشی از افزایش موارد ابتلا در بیمارستان ها به تدریج و با رسیدن پیک افراد مبتلا به نقطه اوج در حال کاهش است. این درحالی است که در سایر شهرهای چین نقطه اوج تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مهار شده است.

«وانگ گوآنگفا» متخصص بیماری های تنفسی از دانشگاه پکن در مصاحبه با خبرنگاران گفت ویروس اومیکرون به سرعت در پکن در حال پخش شدن است و افراد سالخورده و بیماران زمینه ای به بیماری سخت مبتلا می شوند و به این دلیل است که شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به کروتا هستیم. با وجود این ارقام کلی موارد حاد در شیوع ویروس جهش یافته اومیکرون پایین تر از موارد حاد ابتلا در مراحل اولیه ظهور این ویروس بوده است، اما سرعت سرایت ویروس اومیکرون بالاتر است که منجر به بیماری عده بیشتری می شود.

رئیس اداره بهداشت شهر چینگ دائو که جمعیت آن حدود ۱۰ میلیون نفر است، شنبه شب با ابراز نگرانی شدید گفت روزانه ۴۹۰ تا ۵۳۰ هزار مورد جدید ابتلا به انواع سویه کرونا در این شهر ثبت می‌شود.

وی افزود: لغو سریع محدودیت‌های مربوط به سیاست «کووید-صفر» از سوی مسئولان پکن منجر به گسترش سویه‌های مختلف ویروس کرونا شده است. این محدودیت‌ها در پی اعتراض‌های بی‌سابقه در هفتم دسامبر گذشته (۱۶ آذر) برداشته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار