ف گلپایگانی

معاون رییس جمهور: فرآیند کاهش تورم در کشور امیدوار کننده است

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: میزان تورم از ۵۹.۳ درصد در ۲ سال گذشته، امروز به ۴۲ درصد کاهش یافته و فرآیند کاهش نرخ آن در کشور امیدوارکننده است.
کد خبر : 5251
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
معاون رییس جمهور: فرآیند کاهش تورم در کشور امیدوار کننده است

محسن منصوری روز سه شنبه در جلسه بررسی پروژه های مصوب سفر رییس جمهور در زنجان، افزود: با اینکه در نرخ تورم شاهد کاهش ۱۸ درصدی هستیم ولی این عدد فعلی هم برای کشوری که چند سال درگیر رشد تورم بوده، عدد بزرگی است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در حوزه اقتصاد کاستی هایی داریم اما بشارتها در این حوزه زیاد است و خبرهای خوبی در این زمینه هست که آینده روشن را نوید می دهد.
منصوری با بیان اینکه در خیلی از شاخص های کلان اقتصادی وضع از قبل بهتر شده است، گفت: فرایند حل مسایل رو به بهبودی است.
وی با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی کشور به رقم چهار درصد رسیده است، افزود: این شاخص طی چند سال گذشته در کشور صفر بوده است.
منصوری از مثبت شدن تراز تجاری کشور خبر داد و افزود: در حوزه عمرانی نیز اتفاقات کم نظیری در کشور رقم خورده به طوری که سال گذشته ۲۷۰ هزار میلیارد تومان توزیع اعتبار در این حوزه در کشور انجام شد.
وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۴ هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه شده است، گفت: نهضت اتمام پروژه های نیمه تمام در دولت شکل گرفته و در این جهت فضای کار شبانه روزی در دولت حاکم است.

سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های مصوب سفر رییس جمهور به زنجان اختصاص یافت
معاون اجرایی رییس جمهور از اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای جبران منابع در راستای تکمیل طرح های مصوب سفر رییس جمهور به استان زنجان خبر داد و گفت: در این راستا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی یک برنامه یک ساله به پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین اختصاص می یابد تا این پروژه تا سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.
منصوری همچنین گفت: برای پیشبرد پروژه‌ های حوزه آب استان زنجان نیز ۷۵۰ میلیارد تومان از منابع وزارت نیرو به اعتبارات قبلی اضافه می شود.
وی ادامه داد: تلاش ما اجرای به موقع تعهدات دولت در خصوص طرح های مصوب است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار