رییس سازمان جهاد کشاورزی قم:

تولید محصولات کشاورزی قم درسال جاری هفت درصد رشد خواهد کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ظرفیت تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی قم همچون دام و طیور، شیلات، محصولات باغی و زراعی و نیز محصولات گلخانه‌ای در سال جاری نسبت به سال گذشته، دست کم هفت درصد رشد خواهد کرد.

کد خبر : 4998
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
تولید محصولات کشاورزی قم درسال جاری هفت درصد رشد خواهد کرد

محمد رضا حاجی رضا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان قم در سال گذشته ۲۳۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال‌جاری با برنامه‌ریزی انجام شده رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: همچنین به دنبال آن هستیم که با توسعه ظرفیت‌ صادراتی محصولاتی همچون خاویار، پسته، زیتون، تخم مرغ و سایر محصولات کشاورزی تولید شده در قم، حضور موفقی در بازارهای منطقه‌ای و جهانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به طور کلی هفت درصد ارزش افزوده استان قم متعلق به بخش کشاورزی است که با گسترش سرمایه‌گذاری در این حوزه، به دنبال ارتقای جایگاه آن در اقتصاد استان هستیم و در این ارتباط از ظرفیت اعتبارات دولتی در کنار تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحقق اهداف ترسیم شده، استفاده می‌کنیم.

حاجی رضا با اشاره به اهتمام سازمان جهاد کشاورزی قم در موضوع تامین امنیت غذایی، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی این سازمان که در قالب برنامه تغییر الگوی کشت استان دنبال می‌شود، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که بر همین اساس به دنبال افزایش سطح زیر کشت و ارتقای ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای برای تامین تقاضای داخلی و نیز صادرات محصولات خارج از فصل به کشورهای مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: همچنین سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های علمی و فناورری روز، به منظور افزایش ظرفیت تولید و کیفیت محصولات غذایی مورد نیاز مردم، همکاری خوبی را با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی فعال در استان آغاز کرده‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم همچنین گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۲۰ طرح در حوزه‌های مختلف کشاورزی به ارزش ۹۴۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی و تثبیت اشتغال برای ۳۶۸ نفر در روزهای آینده با حضور مسئولان ملی و استانی در قم به‌بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در حوزه‌هایی همچون آب و خاک و امور فنی و مهندسی، دام و طیور، صنایع تبدیلی و غذایی و همچنین شیلات است که به طور حتم با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد رشد تولید محصولات کشاورزی استان خواهیم بود.

به طور کلی حدود ۱۴ هزار بهره‌بردار و ۴۰ هزار نفر نیروی کارگری در زمینه تولید محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار