ورود کاروان حامل تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه

منابع خبری شامگاه چهارشنبه از ورود یک کاروان حامل تجهیزات نظامی، مهمات و سوخت از پایگاه‌های آمریکا در عراق به شرق سوریه خبر دادند.

کد خبر : 4889
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
ورود کاروان حامل تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه

برخی منابع به شبکه «المیادین» گفته اند که این کاروان جدید ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا و حامل تجهیزات نظامی از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در مرز با عراق وارد مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» شد.

این منابع که به نامشان اشاره نشده، گزارش دادند که این دومین کاروانی است که در ماه جاری میلادی راهی شرق سوریه می‌شود.

این کاروان که ائتلاف به پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه وارد می کند و حامل مهمات، تجهیزات نظامی و سوخت بوده است.

براساس این گزارش بار این کاروان راهی پایگاه‌های ائتلاف در الشدادی در حومه الحسکه، حومه شمال و شرق دیرالزور در میادین «العمر» و «کونیکو» در شمال شرق سوریه شده است.

المیادین در ادامه گزارش خود آورده است که ائتلاف موسوم به ضد داعش از ابتدای سال ۲۰۲۳ در پایگاه‌های خود در شرق سوریه اقدام به نصب آتشبارها و سامانه‌های پدافند هوایی کرده تا نسبت به حملات مقاومت مردمی به این پایگاه‌ها در امان باشد.

شبه نظامیان موسوم به “قسد” با حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی کنترل بیشتر میدان‌های نفتی سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» بعنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا بویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار