۳۹ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم مشغول کار هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: با پایش صورت گرفته تا ابتدای سال‌جاری برای ۳۹ هزار و ۷۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

کد خبر : 4757
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
۳۹ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی قم مشغول کار هستند

روح‌الله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون این موضوع بیان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی این سال‌ها، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم به بهره‌برداری رسیده که اشتغالزایی ایجاد شده در آن‌ها همان‌طور که گفته شد بیش از ۳۹ هزار مورد است.

وی افزود: همچنین یک‌هزار و ۳۸۶ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان روند ساخت و ساز خود را دنبال می‌کنند که هر کدام درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند و ما امیدواریم با تکمیل طرح‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی، تحول چشمگیری در عرصه تولید و اشتغال استان ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که استقبال سرمایه‌گذاران برای فعالیت در شهرک‌های صنعتی این استان رو به افزایش است، گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود در میزان زمین‌های قابل ارائه به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی قم، تلاش می‌کنیم این زمین‌ها در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار بگیرد که می‌توانند در زمینه تولید و اشتغال استان با نگاه به مولفه‌هایی همچون دانش‌بنیان، پیشرفته، کم آب‌بر و دارای سازگاری بیشتر با محیط زیست، فعالیت کنند.

ابراهیمی بیان داشت: بر اساس راهبردهای تعیین شده، اجازه استقرار صنایع با آلایندگی بالا و همچنین آب‌بر را در شهرک‌های صنعتی استان نمی‌دهیم و به جای آن در کنار توجه به صنایع فرهنگی، پوشاک ایرانی – اسلامی و سوغات زائر، از ایجاد واحدهای تولیدی متناسب با قابلیت‌های اقتصادی استان استقبال می‌کنیم.

گفتنی‌است شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار