رییس پارک علم و فناوری قم:

فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان قم در حوزه تجارت بین‌المللی گسترش می‌یابد

رییس پارک علم و فناوری قم گفت: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان قم در حوزه تجارت بین‌المللی گسترش می‌یابد و در این خصوص از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان یکی از قطب‌های مهم صادرات و واردات استان استفاده خواهد شد.

کد خبر : 4671
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان قم در حوزه تجارت بین‌المللی گسترش می‌یابد

خیراله رهسپار فرد در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان داشت: فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه طی سال‌های اخیر در قم گسترش قابل توجهی داشته‌است و اکنون تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان می‌توانند علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی در زمینه صادرات و حضور موفق در بازارهای بین‌المللی نیز نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون نیز شاهد صادرات محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان به کشورهای هدف هستیم،‌ افزود: رویکرد ما در این مسیر توسعه روند صادرات و افزایش حجم فعالیت‌های تجاری شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در قم است تا از این طریق علاوه بر حضور موفق در بازارهای بین‌المللی، درآمد این بخش مهم و راهبردی برای رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال استان تقویت شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه برای حضور هرچه بیشتر و گسترش فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان قم در حوزه بین‌المللی از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های تجارت استان به بهترین شکل استفاده خواهد و ما این رویکرد را در برنامه کاری خود با جدیت دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است معاون توسعه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم چندی پیش در این رابطه تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال، در این منطقه به شرکت‌های دانش بنیان زمین رایگان واگذار می‌شود. سید محمد ظهوری با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارای مجوز از مبادی ذی صلاح یکی از اولویت‌های جدی مدیریت جدید این منطقه برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: یکی از طرح‌های حمایتی و تشویقی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم برای فعالیت این نوع شرکت‌ها واگذاری ۴۰۰ متر مربع زمین با کاربری صنعتی به صورت رایگان است که از سال ۱۴۰۲ در راستای تحقق شعار سال به منظور مهار تورم و رشد تولید در دستور کار قرار گرفته‌است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

در حال حاضر ۲۸۰ شرکت در زیست بوم فناوری و نوآوری قم شامل پارک علم و فناوری،‌ مراکز رشد و مجموعه‌های صنعتی استان فعالیت دارند؛ همچنین بر اساس آمار ۲ هزار و ۳۴۸ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان مشغول به‌کار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار