ف گلپایگانی

برپایی تظاهرات ضدصهیونیستی به مناسبت روز «نکبت» در لندن

صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس در آستانه هفتادوپنجمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به روز «نکبت»، در خیابان‌های مرکزی لندن دست به تظاهرات زده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی شدند.
کد خبر : 4300
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
برپایی تظاهرات ضدصهیونیستی به مناسبت روز «نکبت» در لندن

در این تظاهرات که از سوی «مجمع فلسطینیان در بریتانیا» و با حمایت «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان بریتانیا» و شمار دیگری از گروه های مدنی طرفدار فلسطین برپا شد، معترضان با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از قدس شریف اعلام و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

معترضان پس از تجمع مقابل ساختمان شبکه «بی‌بی‌سی» واقع در مرکز لندن، با فریاد مرگ بر اسرائیل، شرم بر تو اسرائیل و زنده باد فلسطین به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس تظاهرات کردند.

آن‌ها همچنین در شعارهای خود ضمن محکوم کردن جنایات صهونیست‌ها علیه فلسطینیان، خواستار تحریم رژیم اسرائیل شدند.

روز نکبت، سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی توسط باندهای صهیونیستی است.

این روز یادآور مصیبتی است که در سال ۱۹۴۸ میلادی (۱۳۲۷ خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن گیر بیش از ۱۲ میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.

در تظاهرات امروز شماری از رهبران تشکل های صنفی، دانشجویی و فعالان ضدجنگ سخنرانی کردند. آن‌ها با محکوم کردن رژیم صهیونیستی، تاکید کردند که نکبت و فجایع ناشی از تاسیس اسرائیل در فلسطین و کل منطقه خاورمیانه ادامه دارد.

سخنگوی یک گروه یهودی در انگلیس گفت که تنها راه برقراری صلح در جهان سرنگونی رژیم اسرائیل است. الهنان بک عضو جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» افزود: خداوند متعال یهودیان را تبعید کرد تا سرزمین مقدس را به زور تصاحب نکنند، اما صهیونیست‌ها در برابر خدا نافرمانی کردند.

وی افزود: صهیونیسم از هر لحاظ با انسانیت در تضاد است، آن‌ها با کشتار فلسطینیان سرزمین‌شان را غصب کردند و هر روز مرتکب جنایات می‌شوند.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایتی که به پرونده سیاه خود افزوده است نوار غزه را آماج حملات شدید خود قرار داده و ده‌ها فلسطینی دیگر را به شهادت رسانده است.

این درحالیست که اتحادیه اروپا و کشورهای غربی از زمان تشدید حملات ددمنشانه صهیونیست ها به مردم مظلوم فلسطین ضمن اتخاذ رویکردی منفعلانه و نیمه جان، حتی از محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس دریغ کرده‌اند.

آن‌ها با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغال‌گر قدس پاسخ نیروهای مقاومت را محکوم کرده و برلزوم کاهش تنش‌ها تاکید کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار