اقتدار نظامی و دیپلماسی ایران در وضعیت کم‌نظیری قرار دارد

خطیب نماز جمعه قم گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه های نظامی، امنیتی، علمی، دیپلماسی و بین‌المللی در یک وضعیت اقتدار کم‌نظیری قرار دارد.

کد خبر : 4122
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۵۰
اقتدار نظامی و دیپلماسی ایران در وضعیت کم‌نظیری قرار دارد

آیت‌الله علی‌رضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم افزود: برای نخستین بار طی چند قرن اخیر، ایران در یک وضعیت اقتدار بسیار بالای نظامی، امنیتی و دفاعی قرار گرفته و علاوه بر حفظ امنیت پایدار ملی، به امید ملت‌های مظلوم منطقه نیز تبدیل‌شده است.

وی یادآور شد: حضور ایران در آب‌های آزاد، توان موشکی و پهپادی و غیره همه به برکت انقلاب اسلامی ایجادشده است.

اعرافی اظهار داشت: علاوه بر مباحث نظامی و امنیتی، ایران در عرصه علمی و دانشی نیز جزو کشورهای پیشرو است؛ توان و قدرت نظامی و علمی نباید به‌هیچ‌وجه متوقف شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در حوزه دیپلماسی و منطقه‌ای، معادلات گذشته نظام سلطه تغییر یافته و قدرت پوشالی، هسته‌ای و مغرورانه صهیونیست‌ها امروز در داخل سرزمین‌های اشغالی فروریخته و مردم آنها دچار وحشت شده و موج مهاجرت‌ها فزونی گرفته است.

اعرافی گفت: در سطح منطقه‌ای نیز بسیاری از کشورها به‌ اشتباه خود در عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی پی برده و مسیر دیگری را در پیش‌گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: در سطح جهانی نیز معادلات قدرت در حال تغییر است و قدرت‌های تازه ظهوری مانند چین در حال تأثیرگذاری بیشتری در جهان بوده و قدرت معنوی و الهام‌بخش مقاومت اسلامی نیز هرروز در حال گسترش است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مساله اقتصاد، یادآور شد: اهمیت و توجه به‌خصوصی‌سازی، مقابله با فساد و بهبود وضعیت معیشتی باید موردتوجه همه باشد.

اعرافی در ادامه بیان کرد: برخی کشورهای حوزه قفقاز بدانند که ایران‌ دوست آنهاست، فریب دشمن صهیونیستی را نخورند و جا را برای حضور آنها باز نکنند، خود را اسیر فتنه‌های شیطانی نکنند و در مسیر غلط قدم برندارند.

وی اضافه کرد: شما در مسیری قدم می‌دارید که پیش‌ازاین کشورهای دیگر نیز خواستند آن را انجام دهند اما امروز آنها نیز از این مسیر پشیمان شده و راه تعامل و همراهی با ایران را در پیش‌گرفته‌اند؛ ملت خود شما کاملاً بیدار است و تحرکات شما را زیر نظر دارد.

امام‌جمعه قم در ادامه گفت: ملت ایران در حوادث اخیر و فتنه‌های ترکیبی و شناختی دشمن ثابت کرد که توان مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های آنها را دارد که این روحیه مردم قابل‌تقدیر است.

وی تاکید کرد: شهادت آیت‌الله سلیمانی، شهید حمیدرضا الداغی و شهید علیرضا شهرکی طی چند روز اخیر نشان از مظلومیت نیروهای انقلابی بود که هرکدام تابلویی از اتحاد و همبستگی ملی را نشان داد.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری، گفت: شهادت شهید آیت‌الله سلیمانی نشان داد که روحانیت راستین خادم ملت است و روحانیت راستین هرگز با فشار و سختی صحنه را ترک نخواهد کرد و در کنار مردم و انقلاب باقی خواهد ماند.

وی عنوان کرد: شهید الداغی نیز نماد و مصداق غیرت دینی و ایمانی در جامعه جوان بود که شهادت ایشان درس‌های بزرگی به ما داد؛ شهادت شهید شهرکی نیز نشانگر فداکاری و مظلومیت نیروهای انتظامی کشور است.

امام‌جمعه قم اضافه کرد: دشمنان انقلاب به برخی پیشرفت‌های خود دلخوش نباشند؛ دشمن بداند ملت ایران همیشه بر سر آرمان و پیمان‌های خود با انقلاب و شهدا ایستاده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت مساله تربیت نسل جوان عنوان کرد: روحانیان فعال در آموزش‌وپرورش برای تأثیرگذاری و تربیت دانش‌آموزان لازم است تا با جهان درون و روحیات یک دانش‌آموز به‌خوبی آشنا و درک درستی از اندیشه، دغدغه و مسائل فرهنگی آنها داشته باشد.

اعرافی اضافه کرد: برای پایه‌ریزی شخصیت متعالی در نسل جوان لازم است تا تمامی ارکان تربیتی از خانواده، مدرسه و رسانه به الزامات آن به‌خصوص در حوزه همدلی و هم‌زبانی با کودک آشنا شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار