رهاسازی حق آبه کشاورزان قم از سد ۱۵ خرداد

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی به مدت ۱۱ شبانه روز آب سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد.

کد خبر : 3914
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۵۵
رهاسازی حق آبه کشاورزان قم از سد ۱۵ خرداد

به گزارش کاتنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد حسین احمد پور در گفت و گویی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه افزود: با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و نماینده آببران اولین مرحله رهاسازی آب سد ۱۵ خرداد به روی اراضی کشاورزی انجام شد.

وی افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان و آب پایانی غلات انجام شد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری و عدم بارش در ماه های اسفند و فروردین بهترین استفاده در کشت محصول های جو، گندم و دانه های روغنی را داشته باشیم.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی قم با اشاره به اهمیت مصرف بهیه آب گفت: آب سد ۱۵ خرداد از تاریخ هفت اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۱۱ شبانه روز در قمرود جاری می شود تا در اختیار اراضی کشاورزی تحت شرب رودخانه قرار گیرد.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار