ف گلپایگانی

نگرانی رژیم صهیونیستی از روابط راهبردی ایران و روسیه

رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: روابط ایران و روسیه بسیار نگران کننده است و ما ابعاد آن را از زوایای مختلف شاهدیم.
کد خبر : 3832
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۴۶
نگرانی رژیم صهیونیستی از روابط راهبردی ایران و روسیه

«تساحی هنگبی» برخلاف ادعای مقامات دیگر صهیونیستی که نگرانی خود را نسبت به همگرایی و نزدیکی روابط ایران و عربستان اعلام کرده بودند، ادعا کرد: نظر من این است که شرایط برای برقراری روابط تل آویو با عربستان بیش از هر زمان دیگری و با وجود نزدیک شدن ریاض به تهران، پخته شده است.

مقامات صهیونیستی بر این باورند که افزایش همکاری ایران و روسیه آسیب زیادی به روابط مسکو و تل‌آویو وارد کرده است.

در همین راستا، یائیر لاپید نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی نیز ۳۰ مهرماه در اظهاراتی تاکید کرد که روابط تهران و مسکو خطر جدی برای این رژیم است.

وی تاکید کرد که روابط میان کشورهای مختلف یک روند پیچیده است، ما بر این باوریم که روابط ایران و روسیه نه تنها یک مشکل خطرناک برای اسرائیل است بلکه خطری برای اوکراین، اروپا و تمام جهان است.

از سوی دیگر وسیه پس از آن که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بهمن ماه اعلام کرد که موضوع کمک نظامی به اوکراین را بررسی می کند، تل آویو را تهدید کرد.

مواضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ بین روسیه و اوکراین و حمایتش از کی‌یف در برهه‌ای، تنش‌ها در روابط تل‌آویو- مسکو را به اوج خود رسانده بود تا جایی که کاخ کرملین در نیمه تیر ماه دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در مسکو را صادر کرد.

به دنبال آن، یائیر لاپید نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی خواستار تهیه بسته اقدامات متقابل علیه روسیه شد که تنش بی سابقه‌ای را بین دو طرف شکل داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار