ف گلپایگانی

سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای درمان زوج‌های نابارور قمی هزینه شد

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: در راستای حمایت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری، در سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از هزینه‌های آن‌ها توسط تامین اجتماعی پرداخت شد.
کد خبر : 3704
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۱۸
سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای درمان زوج‌های نابارور قمی هزینه شد

سید مهدی محصل افزود: این طرح طی دستورالعمل حمایت از زوج‌های نابارور که در دولت سیزدهم مصوب شده، اجرا می‌شود و در این راستا بیش از یک هزار ۹۱۶ پرونده برای زوج‌های نابارور تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در این طرح چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده‌ که شامل آ یو آی، آی وی اف، میکرو نیجکشن، فَت یا انتقال جنین یخ‌زده است که هر کدام از این بسته‌ها تا سه مرتبه در سال قابل تکرار است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها در مراجعه به مراکز دولتی و همچنین ۹۰ درصد هزینه در مراجعه به مراکز خصوصی طبق تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

محصل ادامه داد: بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی قم می‌توانند با مراجعه به مرکز ریحانه در بیمارستان نکویی، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و مرکز غیردولتی طهورا از خدمات این سه مرکز بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، خاطرنشان کرد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ناباروری ثانویه نیز مربوط به زوج‌هایی است که یک فرزند دارند و با مشکل باروری مواجه هستند، افزود: درمان بانوان نابارور تا ۴۹ سالگی در تعهد تامین اجتماعی است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار