۲۵ کشته و ۱۸۳ زخمی در درگیری‌های سودان / درخواست تشکیل جلسه فوری اتحادیه عرب

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند، در پی خشونت‌ها و درگیری‌ها بین ارتش و نیروهای شبه نظامی پشتیبانی سریع در سودان، ۲۵ نفر کشته و ۱۸۳ نفر زخمی شدند.

کد خبر : 3653
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
۲۵ کشته و ۱۸۳ زخمی در درگیری‌های سودان / درخواست تشکیل جلسه فوری اتحادیه عرب

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته پزشکان سودان اعلام کرد که در درگیری‌های روز شنبه در این کشور ۲۵ نفر کشته و ۱۸۳ نفر زخمی شدند.

کمیته پزشکان سودان همچنین از طرف‌های درگیر خواسته است که سلاح را کنار گذاشته و شرایط حساس و استثنایی کنونی در این کشور را مراعات کنند.

از سوی دیگر سازمان برنامه جهانی غذا اعلام کرد که سه تن از کارکنان این نهاد به ضرب گلوله نیروهای پشتیبانی سریع در شهر کبکابیه واقع در غرب سودان کشته و ۲ نفر نیز زخمی شدند.

منابع سودانی به شبکه الجزیره قطر گفتند که درگیری‌های شدیدی در نزدیکی پالایشگاه خارطوم و مقر مهمات سازی ارتش در منطقه الجیلی واقع در شمال خارطوم مجددا روی داده است.

در همین حال اتحادیه عرب اعلام کرد که مصر و عربستان سعودی خواستار تشکیل جلسه فوری این اتحادیه در سطح نمایندگان برای امروز یکشنبه شده‌اند.

از صبح شنبه درگیری بین نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان در خارطوم و مجاورت فرودگاه‌های مروی و خارطوم، خیابان نیل، ام درمان و برخی دیگر از مناطق این کشور رخ داده است. علت این درگیری‌ها که در حال گسترش است و هم‌اکنون ادامه دارد، کندی پیشرفت در فرآیندهای مربوط به انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان عنوان شده است.

ارتش سودان روز شنبه همچنین چند تانک را در خیابان‌های پایتخت مستقر کرد که نیروهای واکنش سریع ۲ دستگاه از این تانک‌ها را منفجر کردند. علاوه بر این پروازها در فرودگاه خارطوم به حالت تعلیق درآمده است.

در عین حال، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در گفت‌ وگو با شبکه الجزیره با بیان اینکه «اوضاع تحت کنترل است»، اعلام کرد که «هیچ نیرویی تاکنون نتوانسته وارد ستاد فرماندهی کل شود و همه نهادهای راهبردی و اوضاع تحت کنترل است و ما هنوز از همه نیروها و پایگاه‌های نظامی استفاده نکرده‌ایم».

عبدالفتاح البرهان افزود: «ارتش سودان همچنان عاقلانه رفتار می‌کند و از نیروهای واکنش سریع که وارد پایتخت شده‌اند، خواسته‌ایم که به مقرهای خود بازگردند».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار