وحدت رمضانی در ضیافت افطار عراق؛ همه آمده بودند از ابوفدک تا نمایندگان اهل سنت و عشایر

ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق یک ویژگی بارز داشت؛ وحدت رمضانی و شرکت گسترده بسیاری از طیف‌های عشایری، مذهبی، اجتماعی و مقاومتی عراق در یکی از شب‌های ماه میهمانی خدا.

کد خبر : 3644
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
وحدت رمضانی در ضیافت افطار عراق؛ همه آمده بودند از ابوفدک تا نمایندگان اهل سنت و عشایر

این ضیافت افطاری در محل سفارت ایران برگزار شد؛ روزی که در آن یک بار دیگر عراق به جهان نشان داد که مساله قدس ورای همه رویکردهای سیاسی و اجتماعی در میان سرامیک زیبای اقوام عراق، خط قرمز، خط کش، شاخص و تراز همه است؛ همه این بار در سفارت جمهوری اسلامی گرد آمدند؛ گفتند آنچه باید می‌گفتند و شنیدند هر چه شنیدنی بود.

همه تاثیرگذارها آمده بودند؛ از «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد حشد الشعبی تا شیخ «خالد الملا» رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق؛ از نویسندگان و پژوهشگران مطرح عراق مانند «موید اللامی» رئیس سندیکای روزنامه نگاران عراق و «محمد صادق الهاشمی» رئیس اندیشکده امور راهبردی «العراق» تا شیوخ عشایر و ستون‌های اجتماعی سرزمینی که نماد ضد اشغالگری و مقاومت در برابر تروریسم تکفیری بودند و هستند.

شیعه و سنی زیر یک سقف نماز خواندند و افطار کردند تا پیام وحدت عراق را مخابره کنند؛ مینیاتور بی نظیر و زیبایی از پازلی متنوع و رنگارنگ.

سفارت ایران یک بار دیگر میزبان کسانی بود که برخی از آنها این محوطه واقع شده در خیابان «حیفا» بغداد را «عراق کوچک» در جوار «دجله خیر و برکت» می‌نامند؛ جایی برای همدلی و وفاق.

«محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم بشارت‌هایی داد که بسیاری را خوشحال کرد؛ سخنانی که شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای اهل سنت نیز در سخنرانی خود به آن پرداخت.

آل صادق گفت: تشکیل دولت عراق امیدها را به عراقی‌ها بازگرداند. از خداوند می‌خواهیم که به دولت عراق در مبارزه با فساد و ارائه خدمت به شهروندان کمک کند.

سفیر ایران ادامه داد: امروز، جهان تحولاتی پی در پی را شاهد است که نشان دهنده تغییر راهبردها و صف بندی‌های آینده است و روزهای جدیدی در منطقه ما پیش رو است که بشارت خیر می‌دهد.

آل صادق افزود: نزدیک شدن دیدگاه‌های امت اسلامی از اینجا در عراق آغاز شد؛ کشوری که نقش سازنده‌ای در نزدیک شدن دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی داشت. مسیر گفت وگوی این دو کشور بزرگ اسلامی در بغداد آغاز و در پکن محکم شد. این بشارتی برای ما و همه مسلمانان جهان است.

دیپلمات ایرانی از یک بشارت دیگر هم گفت؛ «بازگشت جمهوری سوریه به اتحادیه عرب تا بتواند نقش قدرتمند خود را در مقاومت بازیابد و کفه این ترازو را در این نهاد منطقه‌ای (اتحادیه عرب) با همکاری سایر کشورهای مقاوم مانند الجزایر، لبنان، لیبی و تونس یک بار دیگر به ضرر صهیونیسم سنگین کند.»

وی همچنین از سفر هیات عمانی – سعودی به یمن گفت تا «صلح را به یمنی‌ها بازگرداند و دولت عادلی روی کار آید که نماینده همه طیف‌های ملت یمن و در جهت پایان بخشی به اختلافاتی باشد که سال‌ها ادامه داشته است.»

شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق نیز در این مراسم سخنرانی و بر این نکته تاکید کرد که «نباید از گفتن حق در جبهه مقاومت ترسید».

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق، شجاعت «زیاد النخاله» در بیان حمایت‌های شهید «حاج قاسم سلیمانی» از مقاومت در غزه را ستود. (سخنرانی دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در روز قدس بغداد)

وی همچنین از سانسور متعمدانه نقش حشدالشعبی به عنوان بسیج مردمی عراق در مبارزه با داعش از سوی برخی طرف‌ها انتقاد کرد.

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق گفت که برخی سریال‌های تلویزیونی در عراق تلاش کردند این نقش موثر حشد الشعبی را نادیده بگیرند.

الملا نام این سریال را نگفت اما به نظر می‌رسد اشاره وی به سریال «لیلة السقوط» باشد؛ سریالی که یکی از شبکه‌های عراقی آن را ساخته و مغرضانه نقش بارز حشد الشعبی را در آزادسازی موصل و سنجار از سلطه تروریست‌های داعش نادیده گرفته است.

خالد الملا گفت: من شخصا به سنجار رفتم و دیدم که شهید «حاج ابومهدی المهندس» روی خاک خوابیده است. چرا نباید اینها را گفت؟ از چه کسی می‌ترسید؟ از آمریکا؟ والله آمریکا از شما هراس دارد. اینها تاج و تخت خود را همان طور که سید حسن نصرالله گفت از تارهای عنکبوت ساخته‌اند. به (رژیم) اسرائیل نگاه کنید؛ به رژیم نابکار بنگرید که چگونه در حال سقوط مداوم است. وقتی حق با شماست از گفتن آن هراس نکنید.

الملا گفت: همه بشارت‌هایی که برادرم، سفیر ایران درباره خیزش و سازندگی عراق داد به فضل ثبات شما و خون‌هایی است که نباید فراموش شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار