ف گلپایگانی

سید حسن نصرالله: روز قدس روز همبستگی جهان با فلسطین است/ تحول مثبت در روابط یمن و عربستان

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد که روز قدس روز همبستگی ملت‌های شریف جهان با فلسطین و قدس اشغالی است.
کد خبر : 3610
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
سید حسن نصرالله: روز قدس روز همبستگی جهان با فلسطین است/ تحول مثبت در روابط یمن و عربستان

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود با اشاره به همبستگی ملت های شریف جهان درحمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: در روز قدس پیام همکاری و حمایت از ملت فلسطین را ارسال و خطاب به آنها تاکید می‌کنیم که شما تنها نیستید.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: همبستگی در روز جهانی قدس پیامی را به دشمن می‌فرستد که بر اضطراب و رعب و وحشت دشمن می‌افزاید، امروز ما درحالی با اعتماد به نفس جشن می‌گیریم و احساس امنیت، نیرومندی و سربلندی می‌کنیم که روز گذشته رژیم صهیونیستی در همه جبهه‌ها اعلام آماده باش و تهدیدی پوچ و بی‌ارزش برای همه کشورهای اطراف سرزمین‌های اشغالی ارسال کرد.

سید حسن نصرالله افزود: دشمن درحالی در همه جبهه‌ها آماده باش اعلام کرد و ترس و اضطراب داشت که محور مقاومت کاملا آرام بود. تحولات مختلفی در سال گذشته در سطح بین المللی، منطقه‌ای و در سطح ملت فلسطین رخ داد. در عرصه بین‌المللی، قدرت آمریکا رو به زوال نهاد و این قدرت امروز دیگر به اندازه سال‌ها و دهه‌های گذشته نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره تصریح کرد: اولین شاهد روند نزولی آمریکا این است که در ونزوئلا پس از محاصره اقتصادی و سیاسی مجبور به عقب‌نشینی شد و شاهد دوم شکست آن در افغانستان است. زلزله در افغانستان این باور را به وجود آورده است که ثبات در منطقه به روابط با ایالات متحده بستگی ندارد، بلکه به اجماع و گفت‌وگو بستگی دارد که تضمین کننده آن است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: مقام های عرب منطقه خلیج فارس به ما گفتند متقاعد شده‌اند که نمی‌توان برای حفاظت از یک دولت یا کشور به آمریکا اعتماد کرد. آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها می‌گویند که اولویت ما اوکراین و تایوان است و این خیال ایران و اعراب را راحت‌تر می‌کند؛ چرا که غرب آسیا دیگر اولویت آمریکا نیست و اولویت‌های دیگری مانند جنگ با روسیه و رویارویی با چین واشنگتن را به خود مشغول کرده است.

وی تاکید کرد: وقتی آمریکا در چند جبهه و عرصه مشغول شود و تنها ابرقدرت باقی نماند، این موضوع بر رژیم صهیونیستی تأثیر راهبردی خواهد داشت و این تغییر بین‌المللی برای محور مقاومت سود و برای اسرائیل نتیجه منفی به همراه دارد.

سید حسن نصرالله درباره عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: عادی سازی به درخواست آمریکایی‌ها صورت گرفت نه آنگونه که برخی از مقامات صهیونیست درباره دلایل آن دروغ می‌گویند.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال‌های گذشته دشمنان روی این موضوع حساب کرده بودند که تمامی محیط‌های پرورش دهنده مقاومت فرو خواهند پاشید اما همه تلاش‌های آنها به شکست منجر شد.

نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش به تغییر موضع کشورهای عربی در برقراری روابط با دولت سوریه اشاره کرد و در این باره گفت: بازگشت روابط سیاسی میان سوریه و کشورهای عربی به روال عادی و تلاش ترکیه برای احیای روابط با دمشق همگی تحولات مهمی هستند.

وی درباره تحولات یمن و مذاکرات میان طرف های مرتبط با جنگ این کشور برای دستیابی به صلح در یمن نیز افزود: یمن که از روز اول با آن و حامی آن بودیم، شاهد یک تحول مثبت است و یک جو مثبت در یمن و عربستان سعودی و همچنین امارات به عنوان طرف‌های جنگ دیده می‌شود و این ما را خوشحال می‌کند.

سید حسن نصرالله در این باره ادامه داد: رهبری شجاع و خردمند یمن در شخص سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله تجسم یافته است، خداوند او را حفظ کند، از روز اول در مورد دفاع از یمن صحبت می‌کند. کسی که باید پاسخگوی ملت یمن باشد، کسی است که اهداف بزرگی را مطرح کرد و نتوانست به هیچ یک از آنها نه در منطقه و نه در یمن دست یابد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به اخراج هیات رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا اشاره کرد و گفت: از بازگشت الجزایر به ایفای نقش کلیدی در زمینه مسئله فلسطین و اخراج هیئت اسرائیلی از اجلاس آفریقا استقبال می‌کنیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما امید زیادی به ملت عراق داریم و حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده‌ایم و اگر به تلاش‌های محور مقاومت ملحق شوند، تحول بزرگی رخ خواهد داد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط پرداخت و در این باره تاکید کرد: توافق ایران و عربستان تاثیرات زیادی بر منطقه دارد و مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کند می‌کند. اکنون امید دشمنان به جنگ آمریکا با حمایت اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه ایران ناامید شده است.

وی همچنین افزود: پشتوانه واقعی مقاومت، ایران به رهبری امام سید علی خامنه‌ای است و به همین دلیل محاصره و تشکیل محورها علیه آن صورت گرفت.

نصرالله در ادامه درباره تحولات فلسطین اشغالی و مقاومت ملت فلسطین نیز تاکید کرد: آنچه در کرانه باختری و بیت‌المقدس از نظر مقاومت مسلحانه و حضور مردان، زنان، سالمندان، جوانان و کودکان در صحنه رخ می‌دهد، قوی‌ترین تصویر از فضا و محیط مقاومت را نشان می‌دهد.

وی درباره اختلافات داخلی صهیونیست‌ها در پی سیاست‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر نیز گفت: اصلاحات قضایی در رژیم دشمن، جنگی است که نتانیاهو بدون خون به راه انداخته و می‌تواند به خون ریزی منتهی شود و اگر دخالت آمریکا نبود، تقریباً به خون و خونریزی هم رسیده بود. این اختلافات در سطح حزبی در کل بدنه رژیم گسترش یافته و به بخش تاجران و سرمایه گذاران و همچنین به ارتش و واحدهای عادی و ذخیره آن نیز رسید و این اختلافات و شکاف همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اکنون در پی این اختلافات کاهش جدی در روحیه جنگندگی و فداکاری نظامیان اشغالگر به خاطر رژیم صهیونیستی وجود دارد و همه تلاش‌ها برای بازگرداندن اعتماد به این رژیم با شکست مواجه شده است.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: حمایت از کرانه باختری تنها حمایت اخلاقی و سیاسی نیست، بلکه حمایت مالی است و همه ما باید برای آن تلاش کنیم. هر کسی که بتواند سلاح به کرانه باختری تحویل دهد باید این کار را انجام دهد و این مسئولیت همه است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در مرزهای جنوب لبنان و شلیک موشک از این منطقه به شمال فلسطین اشغالی و در ادامه حملات صهیونیست‌ها به این منطقه تاکید کرد: آنچه اخیراً در جنوب لبنان رخ داد، یک رویداد مهم و بزرگ بود. من هفته گذشته صحبت نکردم، زیرا حقیقت موضوع نیاز به مطالعه و مشورت با برادران دارد. اتخاذ سیاست سکوت از سوی حزب الله به عنوان بخشی از مدیریت نبرد با دشمن، بهتر است و قطعا دشمن را نگران می‌کند. سیاست سکوت ممکن است دوست را نگران کند، اما دشمن باید مضطرب و وحشت زده بماند.

وی گفت: همه تهدیدات دشمن، اصرار ما را بر حفظ معادلات بازدارندگی در برابر هرگونه حمله به لبنان افزایش می‌دهد. هرگونه حمله یا اقدام امنیتی در لبنان، پاسخ مناسب و قطعی ما را به همراه خواهد داشت. دشمنی که لبنانی‌ها را تهدید می‌کند و سوریه را بمباران می‌کند، باید نگران و وحشت‌زده بماند. توازن بازدارندگی همان چیزی است که پاسخ اسرائیل را محدود و پوچ کرد. مهم ترین دروغ نتانیاهو این است که زیرساخت‌های حزب الله و حماس را بمباران کردند و این یک دروغ آشکار است. همه رسانه‌ها از اماکن بمباران شده تصویر برداری کردند و این تصاویر نشان می‌دهند که مکان‌های هدف قرار گرفته مکان های باز بوده‌اند.دشمن صهیونیستی هیچ زیرساخت حزب الله را بمباران نکرد و حملات آن به باغ‌های موز بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تصریح کرد: در رابطه با سوریه نیز باید بگوییم، چرا به حملات اسرائیل پاسخ نمی‌دهد؟ وقتی ارتش سوریه صدها کیلومتر در خط نبرد مستقر است، نیاز به باز کردن جبهه دیگری ندارد. هر گونه رویارویی با اسرائیلی‌ها در سوریه می‌تواند توسط گروه‌های مسلح و تروریستی در جبهه نبرد با ارتش سوریه مورد سوء استفاده قرار گیرد. موضع سوریه در قبال حملات اسرائیل ممکن است هر لحظه تغییر کند و نتایج اشتباه محاسباتی دشمن مشخص شود.

سید حسن نصرالله به رژیم صهیونیستی هشدار داد: محاسبات، گام‌ها یا برخی از احساسات یا اقدامات احمقانه شما در بیت‌المقدس، کرانه باختری، غزه، لبنان یا سوریه می‌تواند منطقه را به یک جنگ بزرگ بکشاند. من به دشمن می گویم این بازی خطرناک است.

وی ادامه داد: به اسرائیلی‌ها و به آمریکایی‌هایی که درگیر روس‌ها و چینی‌ها هستند، می‌گوییم مراقب باشید، چراکه مقدسات و ملت فلسطین خط قرمز ما هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین افزود: از ضاحیه جنوبی بیروت، از لبنان، از کشوری که با عرق پیشانی خود پیروز شد، بار دیگر با امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای و همه رهبران مسلمان و مسیحی تجدید میثاق می‌کنیم که متعهد به مسپله فلسطین هستیم فلسطین مسئله ماست و مقدسات آن نیز مقدسات همه ما هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار