ف گلپایگانی

روز قدس؛ هم آوایی جهانی علیه اشغالگری صهیونیست ها

مسلمین جهان بعد از گذشت چهل و چهار سال همچنان با تجدید میثاق با پیامی که امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خطاب به آنها صادر کردند همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» در مقابل جنایت های غیرانسانی صهیونیست های غاصب به نمایش گذاشتند.
کد خبر : 3604
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
روز قدس؛ هم آوایی جهانی علیه اشغالگری صهیونیست ها

امام خمینی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، مطابق با ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ پس از بمباران جنوب لبنان توسط نظامیان اسرائیلی، طی پیامی که خطاب به مسلمین ایران و جهان صادر کردند از مسلمانان جهان خواستند تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.
در طول سال های گذشته این پیام تاریخی و راهگشا مخاطب خود را در جای جای گیتی یافته و وجدان هر انسان آزادیخواه و ستم ستیزی را همراه خود کرده است که در همین ارتباط امسال نیز مردم و شخصیتهای مختلف در این روز به ظلم هایی که رژیم اشغالگر قدس نسبت به مردم مظلوم فلسطین روا داشته واکنش نشان داده و همصدا فریاد عدالتخواهی برای این مردم ستمدیده سردادند.

**ایران الگوی دفاع از قدس است/ دیدار ارکان محور مقاومت در مسجد الاقصی نزدیک است
در این ارتباط عضو ارشد جنبش مجاهدین فلسطین در گفت وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) گفت که جمهوری اسلامی ایران یک الگو برای کشورهای اسلامی در دفاع از قدس و فلسطین است.

«مؤمن عزیز» امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا تصریح کرد: روز جهانی قدس نقطه عطف مهمی در یاری ملت فلسطین و تنظیم قطب نمای امت اسلامی به سوی قدس و فلسطین به عنوان مسئله محوری و مرکزی امت است.

عزیز گفت: نامگذاری این روز نقش برجسته ای در اتحاد امت اسلامی برای یاری فلسطین از طریق برگزاری راهپیمایی های گسترده داشته است.

**سیاستمدار عراقی: شرایط برای بازپس گیری قدس فراهم است؛ این شاخص ها می گویند
«وائل الرکابی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق نیز معتقد است که شرایط از هر زمان دیگری برای بازپس گیری قدس فراهم تر است و به شاخص های متعددی در این باره اشاره می کند.

الرکابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: روز قدس امسال با سال های دیگر تفاوت های زیادی دارد و امروز شرایط بیش از هر زمان دیگری برای بازگشت قدس به اصل و موقعیت اصلی آن، آماده است. امروز قدس آمادگی آزاد شدن از دشمنی را دارد که بر سینه آن نشسته است.

وی به محاصره شدن رژیم صهیونیستی در شرایط امروز اشاره می کند و می افزاید: حتی در داخل سرزمین های اشغالی هم مقاومت قوی است و علاوه بر آن محور مقاومت، فلسطین را در احاطه گرفته است.

**پیام رئیس مجلس پاکستان به مناسبت روزجهانی قدس، تداوم حمایت از فلسطین
رئیس مجلس ملی پاکستان روز جهانی قدس را یادآور همبستگی بین المللی با ملت فلسطین به ویژه وحدت مسلمانان علیه اشغالگری اسرائیل دانست و تاکید کرد: جهان از جمله سازمان ملل نقش خود را برای جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی ایفا کنند.

«راجا پرویز اشرف» طی پیام ویژه خود به مناسبت روز جهانی قدس که یک نسخه آن برای دفتر ایرنا در اسلام‌آباد ارسال شده است، اعلام کرد: هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان جهان از جمله مردم پاکستان برای همبستگی با برادران و خواهران فلسطینی خود روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند.

وی با سرزنش تهاجم اسرائیل در قبال فلسطین و محکومیت تشدید خشونت‌های اخیر در بیت المقدس، افزود: اسرائیل مرتکب جنایات ضدبشری علیه مردم مظلوم فلسطین شده است و برای جلوگیری از این تهاجم سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر از جمله سازمان ملل باید به مسوولیت خود برای دفاع از حقوق مردم فلسطین عمل کنند.

**سیاستمدار پاکستانی: جهان باید اسرائیل غاصب را پاسخگو کند
همچنین نایب رئیس سابق مجلس سنای پاکستان بر ضرورت یکپارچگی جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی و حامیان استکباری آن تاکید کرد و افزود: جامعه بین المللی باید اسرائیل را به خاطر نسل کشی در فلسطین پاسخگو کند.

مولانا «عبدالغفور حیدری» همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله سرکوب نمازگزاران در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت موقعیت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در منطقه و جهان اسلام، افزود: مسلمین فقط با وحدت و همسویی قادر به غلبه بر بحران‌های مشترک و در صدر آن کمک به مردم مظلوم فلسطین خواهند بود.

**عضو جنبش النجباء عراق: شاخص روز جهانی قدس امسال قدرت بی سابقه مقاومت است
در ادامه «فراس الیاسر» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومتی «النجباء» عراق می گوید شاخص های جاری در ابعاد منطقه ای و بین المللی، نشان دهنده قدرت برتر و بی نظیر مقاومت و نزدیک شدن اسرائیل و سلطه آمریکا به خط پایان است.

الیاسر در گفت و گو با ایرنا می گوید: اعلام روز جهانی قدس از زبان امام خمینی (ره) برای بازگرداندن وحدت اسلام بعد از به هم ریختن بافت مسلمانان در اثر کاشتن غده سرطانی اسرائیل در منطقه بود. امام خمینی با انقلاب اسلامی ایران معادلات را دگرگون کرد و مانع تلاش غرب برای تغییر قطب نمای مسلمانان جهان از موضوع فلسطین شد.

فراس الیاسر می افزاید: اکنون ما تغییرات بزرگی را در ابعاد منطقه ای و جهانی به سود محور مقاومت ضد اشغالگری با تقویت نیروهای مقاومت اسلامی در عرصه های عراق، لبنان، سوریه، یمن و نیز توان روزافزون در نیروهای مقاومت فلسطینی، شاهدیم و شهید حاج قاسم سلیمانی نقش بزرگی در تحول بخشی به این نیروهای مقاومت فلسطینی بعد از بازی برخی کشورهای عربی با آنها داشت.

**نشانه‌های پیروزی نهایی محور مقاومت هویدا شده است/احیای موضوع فلسطین با نامگذاری روز قدس
دبیر شورای عالی سیاسی یمن نیز تصریح کرد: موضوع فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با اهتمام و توجه ویژه ای از سوی ملت های عربی و اسلامی روبرو شد و اکنون نشانه های پیروزی نهایی محور مقاومت بر رژیم صهیونیستی هویدا شده است.

یاسر الحوری امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برغم همه فشارها و اتهام هایی که جمهوری اسلامی با آن روبرو شد، موضوع فلسطین از سوی امام خمینی (ره) در اولویت و مورد حمایت و پشتیبانی بی قید و شرط قرار گرفت.

وی تصریح کرد: واقعیت نشان می دهد که پس از نامگذاری روز جهانی قدس، موضوع فلسطین و قدس در جهان احیا شد و با استقبال و اهتمام گسترده اسلامی و عربی، رونق جدیدی یافت.

الحوری گفت: این نامگذاری توسط امام خمینی (ره) چنان موثر افتاد که رژیم صهیونیستی احساس خطر کرد و برخی از رژیم ها را مجبور کرد که از بزرگداشت آن که نشانه و یادآور ضعف برخی کشورهای عربی و اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است، جلوگیری کنند.

وی افزود: ملت و دولت یمن، فلسطین را مسئله و موضوع محوری و اصلی جهان اسلام می دانند زیرا فرهنگ و عقیده ملت یمن برگرفته از قرآن کریم است و از این رو، ما دشمن اشغالگر صهیونیستی را عامل اصلی تفرقه میان مسلمانان می دانیم زیرا اینگونه به بقای رژیم خود ادامه می دهند.

**مفتی روسیه: روز قدس، فرصتی برای اعتراض به جنایات اسرائیل است
همچنین رئیس اداره دینی مسلمانان و رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: با حضور در آیین ویژه روزجهانی قدس، موضع خودمان را به صورت مشخص در حمایت از مردم فلسطین اعلام و به تجاوزاتی که حتی در ماه رمضان از سوی اسرائیل ادامه داشته است، اعتراض می‌کنیم.

مفتی شیخ “راویل عین الدین” شامگاه پنجشنبه با حضور در ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: بدون قید و شرط و با افتخار به یاد دارم که در افزون بر سه دهه گذشته در مسجد جامع مسکو به بزرگداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس پرداخته ایم، این روزی هست که انسجام و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنیم.
وی ادامه داد: امسال نیز همراه با شما در روز قدس، سفرای کشورهای عربی و اسلامی در مسجد جامع مسکو گردهم می‌آیند و ندای منسجم اسلام و مسلمانان را در حمایت از قدس شریف اعلام می‌کنیم.
رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از تقویت مناسبات تهران – مسکو، از تلاش های صورت گرفته در این راستا قدردانی کرد.

**قطر: حمایت از فلسطینیان در رأس اولویت‌ سیاست خارجه دوحه است
وزیر خارجه قطر نیز پنجشنبه شب گفت که حمایت از مردم فلسطین در رأس اولویت‌های سیاست خارجی این کشور است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت: حمایت از فلسطینیان و ایستادگی آنها در رأس اولویت سیاست خارجه قطر است.

وی افزود: حوادث اخیر در قدس هشداری جدی است و کشور قطر از ایستادگی فلسطینیان حمایت کرده است.

وزیر خارجه قطر اضافه کرد: جهان در مورد آنچه در مسجد مبارک الاقصی اتفاق افتاد با استانداردهای دوگانه برخورد می‌کند.

**آیت الله شیخ عیسی قاسم: روز قدس موجب اتحاد امت اسلام برای دفاع از حقانیت شده است
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین پنجشنبه شب در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه این روز موجب اتحاد امت اسلام برای دفاع از حقانیت و مقابله با باطل شده است، گفت: به شرطی که امت اسلام حق این روز را پاس بدارند و با ایمان و اراده به استقبال آن بروند.

آیت الله عیسی قاسم در سخنانی در مراسم سالانه «تریبون قدس» افزود: مسجد الاقصی و مسجد الحرام در عمق احساسات امت اسلامی نفوذ دارد و همه فرق اسلامی در تکریم آنها اتفاق نظر دارند.

وی گفت: مردم بحرین با وجود مشکلات و بحران‌ها اما به این درک رسیده‌اند که مساله فلسطین مساله همه مسلمانان است و پیروزی در آن رحمتی برای همه بشریت است.

رهبر شیعیان بحرین اضافه کرد: مردم بحرین همواره در کنار دغدغه‌ها و مسائل جهان اسلام و ملت فلسطین بدون هیچ شرطی خواهند ایستاد.

**گرامیداشت روز قدس بخشی اساسی از نبرد آزادی فلسطین است/ حرکت جهان به سمت نظام چند قطبی
همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گرامیداشت روز جهانی قدس را بخشی اساسی از نبرد امت اسلامی برای آزادی فلسطین دانست.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی در مراسم سالیانه “تریبون قدس” با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس تصریح کرد: روز به روز بیشتر مشخص می شود که گرامیداشت روز جهانی قدس بخشی اساسی و واقعی از نبرد بزرگی است که امت و ملت های ما در راه آزادی قدس و سراسر سرزمین فلسطین انجام می دهند. این نبردی است که محور مقاومت با کشورها و ملت ها و جنبش های مقاومت خود آن را به پیش می برد.

وی با اشاره به اینکه از زمان روز جهانی قدس در سال گذشته تا به امروز تحولات و رویدادهای بسیار مهمی در سطح منطقه ای و جهانی و در داخل رژیم موقت صهیونیستی و در سطح فلسطین اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: همه این تحولات از نظر من به طور مثبت در مسیر خدمت به درگیری طولانی ما در محور مقاومت با پروژه صهیونیستی و پروژه اشغالگری صهیونیستی و پروژه های سلطه گریانه آمریکا است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: در سطح بین المللی، جهان با ثبات به سمت یک نظام جهانی چند قطبی حرکت می کند. یعنی ما در مسیر وضعیتی حرکت می کنیم که در آن سلطه تک قطبی آمریکا که صاحب پروژه سلطه گری در منطقه ما و حامی مطلق رژیم صهیونیستی است، پایان می یابد. جهان در این مسیر حرکت می کند.

**روز جهانی قدس روز بسیج عمومی مسلمانان است/ شمار معکوس فروپاشی اسرائیل آغاز شده است
سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن روز جهانی قدس را روز بسیج عمومی مسلمان و یادآوری مسئولیت آنها در مقابله با صهیونیستها است که جهاد مقدسی به شمار می رود.

سید عبدالملک الحوثی امروز در سخنانی تصریح کرد: ملت یمن عملا برای مشارکت در کنار آزادگان امت اسلامی در نبرد سرنوشت ساز تلاش می کند.

وی تصریح کرد: جهاد علیه دشمن صهیونیستی و سلطه گری آمریکا رکن اساسی در پروژه ما است.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: ترس صهیونیست و نگرانی گسترده آنها از نهضت ملت ما و کار بی وقفه آنها برای ساختن توانمندیهای خودشان کاملا آشکار و هویدا شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار