ف گلپایگانی

قتل کودکان براثر تیراندازی در آمریکا ۵۰ درصد افزایش یافت

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد که تعداد کودکان آمریکایی که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ و در میان گسترش بیماری همه گیر کرونا در این کشور, بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داده اند, به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : 3504
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
قتل کودکان براثر تیراندازی در آمریکا ۵۰ درصد افزایش یافت

بر اساس گزارش جدید “مرکز تحقیقات پیو”, در این دوره, تنها بخش کوچکی از خشونت‌های فزاینده مسلحانه علیه کودکان آمریکایی شامل تیراندازی در مدارس این کشور می‌شود و از سوی دیگر احتمال مرگ کودکان سیاه‌پوست به دست یک فرد مسلح, پنج برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست بوده است.

به طور کلی، خشونت‌های مسلحانه مرگبار در سراسر آمریکا و در میان تمام گروه‌های سنی در طول همه‌گیری کرونا افزایش داشته است به گونه‌ای که در سه سال گذشته مرگ و میر ناشی از تیراندازی در میان آمریکایی‌ها ۲۳ درصد افزایش داشته است.

در گزارش این مرکز آمده است که در سال ۲۰۲۱، حدود ۴۸ هزار و ۸۳۰ مورد تیراندازی منجر به مرگ ناشی در آمریکا ثبت شده که بیشترین تعداد قربانیان سالانه است که از سال ۱۹۹۹ تا کنون از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا برای اولین بار آمار قربانیان اسلحه در این کشور را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش, یک سال قبل از شیوع بیماری همه گیر کرونا، یک هزار و ۷۳۲ کودک در آمریکا بر اثر شلیک اسلحه جان خود را از دست دادند. دو سال بعد، این رقم به ۲ هزار و ۵۹۰ مورد رسید.

این مطالعه نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از تلفات ناشی از تیراندازی در سال ۲۰۲۱ را پسران تشکیل دادند و ۴۶ درصد از کل قربانیان جوان خشونت مسلحانه در این کشور سیاه‌پوست بودند، اگرچه کودکان سیاه‌پوست تنها ۱۴ درصد از جمعیت خردسال آمریکا در آن زمان را تشکیل می‌دادند.

به گفته محققان، ۶۰ درصد از کودکانی که در آمریکا در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست دادند، به دلیل قتل با اسلحه و ۳۲ درصد خودکشی با اسلحه بوده و سایر موارد مرگ و میر ناشی از اسلحه در دسته‌های حوادث یا «غیره» قرار دارند.
موسسه “سندی هوک پرومیس” که فعالیت آن در راستای ثبت موارد خشونت مسلحانه در مدارس و آموزش برای مقابله با این حملات است، می گوید: خشونت مسلحانه و تیراندازی در مدارس یک اپیدمی منحصر به فرد آمریکایی است.

بر اساس اعلام این موسسه، هر روز ۱۲ کودک در اثر خشونت مسلحانه در آمریکا جان خود را از دست می دهند. همچنین ۳۲ کودک دیگر بر اثر تیراندازی در آمریکا به صورت روزانه مجروح می شوند.

اسلحه عامل اصلی مرگ در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی است. از هر ۱۰ مرگ ناشی از اسلحه در آمریکا، یک نفر در سن ۱۹ سال یا کمتر قراردارد.

در واقع میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در میان کودکان آمریکایی ۵ برابر بیشتر از حوادث غرق شدن است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه ژوئن۲۰۲۲ قانون دو حزبی موسوم به «جامعه امن‌تر» را به دنبال وقوع دو تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس و در سوپرمارکتی در شهر بوفالوی نیویورک امضا کرد.
این قانون بررسی سوابق و پیشینه افراد خریدار سلاح در رده سنی بین ۱۸ تا ۲۱ سال را افزایش داده، خرید اسلحه از طریق قاچاق را جرم توصیف کرده و تعریف روشنی را درباره افرادی که مجوز فدرال برای معامله سلاح را دارند ارائه می‌دهد.
شمار بالای اسلحه (۱۲۰ اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر) ، قانون ناکارآمد محدودیت معاملات و آزادی حمل سلاح، نفوذ و قدرت چشمگیر لابی‌های پرقدرت اسلحه‌سازی در آمریکا از عوامل اصلی خشونت‌های مسلحانه در این کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار